Islam: religioon, kultuur ja muutuv ühiskond

Kuidas lahendada sensitiivset olukorda?

Prohvet Muhamedi naeruvääristavad pildid pannakse koolis teadetetahvlile.

Kirjelda, kuidas Sa lahendaksid olukorra erinevates rollides.

  1. Oled koolijuht, kelle koolis pannakse prohvet Muhamedi naeruvääristavad pildid teadetetahvlile (A kui koolis on moslemid; B koolis ei ole moslemeid)
  2. Oled klassijuhataja, kelle klassi õpilane pani prohvet Muhamedi pildid teadetetahvlile (A kui sinu klassis on moslemid; B kui ei ole moslemeid ei klassis ega koolis)

Näidis:

A. (kui koolis on moslemid)

  1. Palun klassijuhatajatel kästileda klassijuhatajatunnis teemat “Miks on islamis prohvet Muhamedi kujutamine sensitiivne teema?”  
  2. Korraldan avaliku loengu/arutelu/seminari “Miks on islamis prohvet Muhamedi kujutamine sensitiivne teema?”
  3. Kõnetan koolis moslemitest õpilasi ja räägin nendega sellel teemal.
  4. Arvestan olukorraga, et antud käitumisel võivad olla edasised konflikti õhutavad tagajärjed.
  5. Kaasan arutellu lapsevanemad.
  6. Kaasan arutellu spetsialiste, kes aitavad teemat avada.

B. (kui koolis ei ole moslemeid)

  1. Palun kooli klassijuhatajatel klassijuhataja tunnis käsitleda teemat “Miks on islamis prohvet Muhamedi kujutamine sensitiivne teema?”
  2. Korraldan avaliku loengu/arutelu/seminari “Miks on islamis prohvet Muhamedi kujutamine sensitiivne teema?”
  3. Kaasan arutellu spetsialiste, kes aitavad teemat avada.
  4. Arvestan olukorraga, et antud käitumisel võivad olla edasist konflikti õhutavad tagajärjed

A. (kui sinu klassis on moslemid)

  1. Korraldan klassis arutelu (erinevad töötoad) “Miks on islamis prohvet Muhamedi kujutamine sensitiivne teema?” ja uurin laiemalt, mis on õpilaste jaoks sensitiivsed teemad ja miks on neist raske rääkida?
  2. Kõnetan klassi moslemitest õpilasi ja räägin nendega sellel teemal.
  3. Arvestan olukorraga, et antud käitumisel võivad olla edasist konflikti õhutavad tagajärjed.
  4. Kaasan arutellu lapsevanemad.

B. (kui ei ole moslemeid ei klassis ega koolis)

  1. Korraldan klassis arutelu (erinevad töötoad) “Miks on islamis prohvet Muhamedi kujutamine sensitiivne teema?” ja uurin laiemalt, mis on õpilaste jaoks sensitiivsed teemad ja miks on neist raske rääkida?
  2. Arvestan olukorraga, et antud käitumisel võivad olla edaspidi konflikti õhutavad tagajärjed