Ülevaade erivajaduste identifitseerimise olemusest ja ajaloost
Erivajaduste identifitseerimise eesmärk ja väljund
Sageli on tavapärasest erineva arenguga laste õpetajad segaduses ja neil on raske mõista, miks lapsel õppimine ei õnnestu. Mõnikord tundub, et laps püüab ja pingutab, kuid tulemused on kesised ja teinekord tundub, et ta isegi ei püüa. Miks nii? Ja mida ikkagi teha, et ka sellistel lastel õppimine õnnestuks?
Erivajaduste identifitseerimise eesmärgiks ongi jõuda arusaamiseni lapse arenguerisuste olemusest. Õpetajal on oluline mõista, mis õppimisprotsessis valmistab lapse jaoks raskusi ja tekitab olukorra, kus tema edasijõudmine võrreldes eakaaslastega on oluliselt vaevalisem.
Mõtle! Mida peaks õpetaja teadma, ehk millist infot ta vajaks, et saada aru, miks lapsel õppimine ei õnnestu? |
Erivajaduste identifitseerimise tulemusena peaks jõudma tervikliku ülevaateni lapse arengu tugevatest ja nõrkadest külgedest koos ettekujutusega sellest, mida ja kuidas arendamises või õpetamises muuta, et see tegevus lapse eriliste vajadustega kõige paremini haakuks. See ongi EV identifitseerimise väljundiks.
Seega, erivajaduste identifitseerimise tulemusel mõistetakse, milles seisneb lapse mahajäämus ja õppimise erinevus võrreldes eakaaslastega ning kuidas last õpetada, et see annaks kõige paremaid tulemusi.