KOKKUVÕTE

sissejuhatus KOKKUVÕTE

Selles õpiobjektis kirjeldati kõigepealt, mis on motivatsioon, kuidas on seotud vajadused ja motivatsioon ning anti ülevaade õppimisega seotud ning meisterlikkuse motivatsioonist. Teise teemana käsitleti õppimist, seejuures selgitati milline õppimine on efektiivne. Veel oli teemaks, miks on vajalik ebaõnnestumine ning toodi soovitusi enda õppimise efektiivsemaks muutmiseks.

Õppimisega seotud motivatsioon hõlmab nii kognitiivseid, käitumuslikke, aga ka tunnetega seotud aspekte. Motivatsioonilised uskumused on loodud õppija enda poolt ning motivatsioon on vastastikku seotud  õppimise, saavutuste ja eneseregulatsiooniga. Motivatsioon hõlmab isiksuse, sotsiaalseid ja kontekstuaalseid muutujaid. Motivatsioon muutub koos arenguga ning peegeldab individuaalseid, grupi ja kultuurilisi erinevusi. Samas kui õppimisel on oluline tähelepanu pöörata: õppimiseks kõige efektiivsema aja leidmisele, keskendumisele ühele ülesandele korraga, segajate vältimisele, õppimise ja õppimisaja planeerimisele, õppimisel pauside tegemisele ning õpitu üle arutamisele ja tagasiside küsimisele.

Lõpetuseks toon veel mõned endapoolsed kokkuvõtlikud soovitused, millele kõrgkoolis õppides võiksid mõelda:

uus Püüa aru saada, mis Sind huvitab, mis Sulle meeldib, mida pead oluliseks (sh kas ka ise endale tööandjaks olemine), mida saad ja tahad muuta.

uus Püüa iseenda jaoks läbi mõelda, kus ja milleks võib Sul tulevikus õpitavat vaja minna, võta vastutus enda õppimise eest, väärtusta kõike seda, mida Sulle koolis pakutakse!

uus Püüa teha kõike võimalikult hästi, saada Sinu jaoks olulistes asjades osavamaks ja paremaks (mitte neid lihtsalt kuidagi ära teha või nende õppimist tulevikku lükata)!

uus Ära karda eksida, see on oluline osa õppimisest!

uus Planeeri ja suuna ise võimalikult palju enda õpinguid ja elu (nt enda huvidest ja keskkonna võimalustest lähtuvalt), haara kinni erinevatest võimalustest, isegi kui need algul tunduvad võõrad, hirmutavad või ebameeldivad.