Iseseisev õppimine

sissejuhatus ISESEISEV ÕPPIMINE

Osa õpingutest moodustab tudengite iseseisev ja enese poolt juhitud õppimine –iseseisvalt ülesannete täitmine, kontrolltöödeks, eksamiteks ja arvestusteks õppimine, iseseisev lugemine. Et õppimine oleks kasulikum, peavad tudengid õppima oma õppimist korraldama, nii et õppimine valmistaks neid lisaks õpingutele ette ka väiksema välise juhendamise ja surveta tulevaseks eluks.
 
uus Üks võimalus enesejuhitud õppijaks saada on kasutada neljaastmelist õppimise tsüklit – planeerimine – õppimine – hindamine – kohandamine. Planeerimise etapis on kaks elementi: eesmärgi sõnastamine ja motivatsioon teadmiste ja oskuste omandamiseks. Õppimise ja hindamise etapis on kasulik tutvuda õppimise stiilide ja strateegiatega ning spetsiifiliste õppimise meetoditega, millele järgneb eneserefleksioon ja omandatu kontrollimine. Kohandamise etapis hinnatakse tulemusi ja tehakse muudatusi.