KASUTATUD JA SOOVITUSLIK KIRJANDUS

sissejuhatus KASUTATUD JA SOOVITUSLIK KIRJANDUS

  1. Abram, S. (2015). Õppimise püramiid. https://www.huvitavkool.ee/2018/07/kui-klassiruum-jaab-kitsaks.html
  2. Alkeemia.ee 12 tsitaati inspiratsiooniks ja motivatsiooniks https://alkeemia.delfi.ee/artikkel/73603895/12-tsitaati-inspiratsiooniks-ja-motivatsiooniks?
  3. Arro, G., Jaani, J.,  Loogma, K., Malleus, E., Titov, E., Toding, M., Täks, M., Venesaar, U. (2018). Autonoomne motivatsioon. Ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe süsteemne arendamine Eestis, lk 40-41. https://issuu.com/liinapissarev/docs/raamdokument_web_3/36
  4. Chuter, C. The role of motivation in learning.  https://theeducationhub.org.nz/motivation/
  5. Duckworth, A. L., & Seligman, M. E. P. (2005). Self-discipline outdoes IQ in predicting academic performance of adolescents. Psychological Science, 16, 939–944.
  6. Eesti elukestva õppe strateegia 2020. https://www.haridusfoorum.ee/images/haridusstrateegia/Eesti_elukestva_oppe_strateegia_loplik.pdf 
  7. Fletcher-Wood, H. (n.a.) Key Principles on motivation https://theeducationhub.org.nz/key-principles-from-harry-fletcher-wood-on-motivation/
  8. Fortier, M.S, J. Vallerand, F. Guay. (1995). Academic Motivation and School Performance: Toward a Structural Model. Contemporary Educational Psychology, 20, 257–274.
  9. Gümnaasiumi riiklik õppekava. ( 2011). Riigi teataja. https://www.riigiteataja.ee/akt/123042021011
  10. Harter, S., Connell, J. P. (1984). A comparison of children´s achievement and related self-perception of competence, control and motivational orientation. In J. G. Nicholls (Ed). Advances in motivation and achievement: The development of achievement motivation (Vol 3., 219-250). Greenwich, CT: JAI Press.
  11. Himma, M. (2018). Õppimine on tõhus siis, kui see nõuab pingutust. https://novaator.err.ee/859516/oppimine-on-tohus-siis-kui-see-nouab-pingutust;
  12. Juurik, M-L. (2013). Isiksuseomaduste seos akadeemilise edukusega Tartu Ülikooli statsionaarse õppe üliõpilastel. Seminaritöö.
  13. Kaplan, Avi. (2008). Achievement Motivation. Psychology of Classroom Learning, 1/29, 13-17.
  14. Kiive, E. (2013). Tähelepanuraskuste ja hüperaktiivse käitumise mõju kõrghariduse omandamisele. Täht, K., Harro, J., Must, O., Realo, A. (toimet-d). Psühholoogia ja kõrgkool. Tartu Ülikool: Ecoprint.
  15. Kikas, E. (2005). Õpilase mõtlemise areng ja selle soodustamine koolis. Ots, A. (Toim) Üldoskused – õpilase areng ja selle soodustamine koolis (lk 15-46)
  16. Kliinilise psühholoogia õppematerjal. (n.a.) https://www.kliinikum.ee/psyhhiaatriakliinik/lisad/ravi/Kliiniline_psyhholoogia/kl_ps__esileht.htm
  17. Kusurkar, R. A., Croiset, G. & Olle Th J. Ten Cate. (2011). Twelve tips to stimulate intrinsic motivation in students through autonomy-supportive classroom teaching derived from Self-Determination Theory. Medical Teacher, 33, 978-982
  18. McAbee, S. T., Oswald, F. L. (2013). The Criterion-Related Validity of Personality Measures for Predicting GPA: A Meta-Analytic Validity Competition. Psychological Assessment.
  19. McGrew, K. (2008). Beyond IQ: A Model of Academic Competence & Motivation (MACM). http://www.iapsych.com/acmcewok/Academicmotivation.html
  20. Moore, Lori, L., Grabsch, Dustin, K., Rotter, Craig. (2010). Using Achievement Motivation Theory to Explain Student Participation in a Residential Leadership Learning Community. Journal of Leadership Education, 9/2, 22-34
  21. Männik, S-L. (2017).Uskumused tahtejõu olemusest ja nende seos eneseregulatsiooni ja akadeemilise edukusega. Uurimistöö.
  22. Orsini, C., Binnie, V. I., Wilson, S. L. (2016). Determinants and outcomes of motivation in health professions education: a systematic review based on self-determination theory. Journal of Educational Evaluation of Health Professions, 13/19. https://doi.org/10.3352/jeehp.2016.13.19
  23. Pajumaa, K. (n.a.) 10 nippi iseenda ja oma meeskonna motiveerimiseks.
  24. Pilvebüroo rahajutud (Facebooki grupp): https://www.facebook.com/groups/pilvebyroo/
  25. Pilli, E. (n.a.) Õppimisoskused https://www.tlu.ee/sites/default/files/%c3%95ppeosakond/oppimisoskused.pdf
  26. Richardson, M., Abraham, C., & Bond, R. (2012). Psychological correlates of university students’ academic performance: A systematic review and meta-analysis. Psychological Bulletin, 138(2), 353–387.
  27. Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary educational psychology, 25(1), 54-67. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0361476X99910202
  28. Schunk, D. H., Meece, J. L., Pintrich, P. R. (2014). Motivation in Education (Fourth edition). Pearson
  29. Smidt, J. (2014). Akadeemilise motivatsiooni skaala adapteerimine eesti keelde. Seminaritöö.
  30. Ten Cate, O. Th, J., Kusurkar, R., Williams, G. C. 2011. How self-determination theory can assist our understanding of the teachng and learning processes in medical education. Medical Teacher, 12/33, 961-973
  31. Tiirik, A. (2019). Motiveeritus kõrgkoolis õppida, tajutud stress ja tajutud hakkamasaamine Tartu Ülikooli üliõpilaste näitel. Uurimistöö.
  32. Trull, S. (2017). Noore teadlase 9 soovitust aju paremaks kasutamiseks. https://www.virtuaalkliinik.ee/uudised/2017/12/09/noore-teadlase-9-soovitust-aju-paremaks-kasutamiseks
  33. Tsitaadid: Tsitaat.com https://www.tsitaat.com/tsitaadid/teemad/%C3%B5ppimine#gsc.tab=0
  34. Täht, K., Harro, J., Must, O., Realo, A (toim-d). (2013). Kõrgkool ja psühholoogia. Tartu Ülikool: Ecoprint.
  35. Vansteenkiste, M., Zhou, M, Lens, W. & Soenens, B. (2005). Experiences of autonomy and control among Chinese learners. Vitalizing or immobilizinf? Journal of Educational Psychology, 97(3), 468.

Soovituslik kirjandus

  1. Arro, Grete. (2017). Õppimise kõige paremini hoitud saladus – autonoomne motivatsioon. https://21k-wp.fra1.digitaloceanspaces.com/digitegu.21k.ee/2017/09/Motivatsioonist.pdf
  2. Arro, Grete videoseminar “Kuidas on targem õppida?” https://www.youtube.com/watch?v=dU037yJ9mNg&ab_channel=ETTEV%C3%95TLIKKOOL
  3. Arro, Grete veebiseminar „Motivatsiooni alused“ https://www.youtube.com/watch?v=-moXsPV6Jic&ab_channel=NoorTegija
  4. Burchard, B. How to stay focused? http://innoeurope.eu/videod/
  5. Lepisk, Harald.  Julge unistada https://soundcloud.com/haraldlepisk/julge-unistada
  6. Pilli, Einike (n.a.) Õppimisoskused https://www.tlu.ee/sites/default/files/%c3%95ppeosakond/oppimisoskused.pdf
  7. Pink, Dan. 2009. The puzzle of motivation. TEDGloal https://www.ted.com/talks/dan_pink_the_puzzle_of_motivation
  8. Tilga, H. Sisemine motivatsioon – mis võib seda rikkuda? https://www.youtube.com/watch?v=3hZS_XT5ZO0&ab_channel=HenriTilga
  9. Õppimise hea tava https://tyye.ut.ee/oppimise-hea-tava/