KASUTATUD JA SOOVITUSLIK KIRJANDUS
KASUTATUD JA SOOVITUSLIK KIRJANDUS
- Abram, S. (2015). Õppimise püramiid. https://www.huvitavkool.ee/2018/07/kui-klassiruum-jaab-kitsaks.html
- Alkeemia.ee 12 tsitaati inspiratsiooniks ja motivatsiooniks https://alkeemia.delfi.ee/artikkel/73603895/12-tsitaati-inspiratsiooniks-ja-motivatsiooniks?
- Arro, G., Jaani, J., Loogma, K., Malleus, E., Titov, E., Toding, M., Täks, M., Venesaar, U. (2018). Autonoomne motivatsioon. Ettevõtlikkuse ja ettevõtlusõppe süsteemne arendamine Eestis, lk 40-41. https://issuu.com/liinapissarev/docs/raamdokument_web_3/36
- Chuter, C. The role of motivation in learning. https://theeducationhub.org.nz/motivation/
- Duckworth, A. L., & Seligman, M. E. P. (2005). Self-discipline outdoes IQ in predicting academic performance of adolescents. Psychological Science, 16, 939–944.
- Eesti elukestva õppe strateegia 2020. https://www.haridusfoorum.ee/images/haridusstrateegia/Eesti_elukestva_oppe_strateegia_loplik.pdf
- Fletcher-Wood, H. (n.a.) Key Principles on motivation https://theeducationhub.org.nz/key-principles-from-harry-fletcher-wood-on-motivation/
- Fortier, M.S, J. Vallerand, F. Guay. (1995). Academic Motivation and School Performance: Toward a Structural Model. Contemporary Educational Psychology, 20, 257–274.
- Gümnaasiumi riiklik õppekava. ( 2011). Riigi teataja. https://www.riigiteataja.ee/akt/123042021011
- Harter, S., Connell, J. P. (1984). A comparison of children´s achievement and related self-perception of competence, control and motivational orientation. In J. G. Nicholls (Ed). Advances in motivation and achievement: The development of achievement motivation (Vol 3., 219-250). Greenwich, CT: JAI Press.
- Himma, M. (2018). Õppimine on tõhus siis, kui see nõuab pingutust. https://novaator.err.ee/859516/oppimine-on-tohus-siis-kui-see-nouab-pingutust;
- Juurik, M-L. (2013). Isiksuseomaduste seos akadeemilise edukusega Tartu Ülikooli statsionaarse õppe üliõpilastel. Seminaritöö.
- Kaplan, Avi. (2008). Achievement Motivation. Psychology of Classroom Learning, 1/29, 13-17.
- Kiive, E. (2013). Tähelepanuraskuste ja hüperaktiivse käitumise mõju kõrghariduse omandamisele. Täht, K., Harro, J., Must, O., Realo, A. (toimet-d). Psühholoogia ja kõrgkool. Tartu Ülikool: Ecoprint.
- Kikas, E. (2005). Õpilase mõtlemise areng ja selle soodustamine koolis. Ots, A. (Toim) Üldoskused – õpilase areng ja selle soodustamine koolis (lk 15-46)
- Kliinilise psühholoogia õppematerjal. (n.a.) https://www.kliinikum.ee/psyhhiaatriakliinik/lisad/ravi/Kliiniline_psyhholoogia/kl_ps__esileht.htm
- Kusurkar, R. A., Croiset, G. & Olle Th J. Ten Cate. (2011). Twelve tips to stimulate intrinsic motivation in students through autonomy-supportive classroom teaching derived from Self-Determination Theory. Medical Teacher, 33, 978-982
- McAbee, S. T., Oswald, F. L. (2013). The Criterion-Related Validity of Personality Measures for Predicting GPA: A Meta-Analytic Validity Competition. Psychological Assessment.
- McGrew, K. (2008). Beyond IQ: A Model of Academic Competence & Motivation (MACM). http://www.iapsych.com/acmcewok/Academicmotivation.html
- Moore, Lori, L., Grabsch, Dustin, K., Rotter, Craig. (2010). Using Achievement Motivation Theory to Explain Student Participation in a Residential Leadership Learning Community. Journal of Leadership Education, 9/2, 22-34
- Männik, S-L. (2017).Uskumused tahtejõu olemusest ja nende seos eneseregulatsiooni ja akadeemilise edukusega. Uurimistöö.
- Orsini, C., Binnie, V. I., Wilson, S. L. (2016). Determinants and outcomes of motivation in health professions education: a systematic review based on self-determination theory. Journal of Educational Evaluation of Health Professions, 13/19. https://doi.org/10.3352/jeehp.2016.13.19
- Pajumaa, K. (n.a.) 10 nippi iseenda ja oma meeskonna motiveerimiseks.
- Pilvebüroo rahajutud (Facebooki grupp): https://www.facebook.com/groups/pilvebyroo/
- Pilli, E. (n.a.) Õppimisoskused https://www.tlu.ee/sites/default/files/%c3%95ppeosakond/oppimisoskused.pdf
- Richardson, M., Abraham, C., & Bond, R. (2012). Psychological correlates of university students’ academic performance: A systematic review and meta-analysis. Psychological Bulletin, 138(2), 353–387.
- Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000). Intrinsic and extrinsic motivations: Classic definitions and new directions. Contemporary educational psychology, 25(1), 54-67. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0361476X99910202
- Schunk, D. H., Meece, J. L., Pintrich, P. R. (2014). Motivation in Education (Fourth edition). Pearson
- Smidt, J. (2014). Akadeemilise motivatsiooni skaala adapteerimine eesti keelde. Seminaritöö.
- Ten Cate, O. Th, J., Kusurkar, R., Williams, G. C. 2011. How self-determination theory can assist our understanding of the teachng and learning processes in medical education. Medical Teacher, 12/33, 961-973
- Tiirik, A. (2019). Motiveeritus kõrgkoolis õppida, tajutud stress ja tajutud hakkamasaamine Tartu Ülikooli üliõpilaste näitel. Uurimistöö.
- Trull, S. (2017). Noore teadlase 9 soovitust aju paremaks kasutamiseks. https://www.virtuaalkliinik.ee/uudised/2017/12/09/noore-teadlase-9-soovitust-aju-paremaks-kasutamiseks
- Tsitaadid: Tsitaat.com https://www.tsitaat.com/tsitaadid/teemad/%C3%B5ppimine#gsc.tab=0
- Täht, K., Harro, J., Must, O., Realo, A (toim-d). (2013). Kõrgkool ja psühholoogia. Tartu Ülikool: Ecoprint.
- Vansteenkiste, M., Zhou, M, Lens, W. & Soenens, B. (2005). Experiences of autonomy and control among Chinese learners. Vitalizing or immobilizinf? Journal of Educational Psychology, 97(3), 468.
Soovituslik kirjandus
- Arro, Grete. (2017). Õppimise kõige paremini hoitud saladus – autonoomne motivatsioon. https://21k-wp.fra1.digitaloceanspaces.com/digitegu.21k.ee/2017/09/Motivatsioonist.pdf
- Arro, Grete videoseminar “Kuidas on targem õppida?” https://www.youtube.com/watch?v=dU037yJ9mNg&ab_channel=ETTEV%C3%95TLIKKOOL
- Arro, Grete veebiseminar „Motivatsiooni alused“ https://www.youtube.com/watch?v=-moXsPV6Jic&ab_channel=NoorTegija
- Burchard, B. How to stay focused? http://innoeurope.eu/videod/
- Lepisk, Harald. Julge unistada https://soundcloud.com/haraldlepisk/julge-unistada
- Pilli, Einike (n.a.) Õppimisoskused https://www.tlu.ee/sites/default/files/%c3%95ppeosakond/oppimisoskused.pdf
- Pink, Dan. 2009. The puzzle of motivation. TEDGloal https://www.ted.com/talks/dan_pink_the_puzzle_of_motivation
- Tilga, H. Sisemine motivatsioon – mis võib seda rikkuda? https://www.youtube.com/watch?v=3hZS_XT5ZO0&ab_channel=HenriTilga
- Õppimise hea tava https://tyye.ut.ee/oppimise-hea-tava/