Välimeedia

Ülevaade

– Välimeedia ehk OOH- (out of home) meedia on tinglikult kõik avalikus ruumis asuvad meediapinnad. Traditsiooniliseoffline-reklaamkanalina ei kao välireklaamid ja -stendid ilmselt niipea kuhugi, kuna on tihedalt seotud inimeste igapäevaeluga (linnaruum, maanteede ääres jm). Uue mõõtme annab välireklaamile aga väliekraanide kiire areng aina suuremaks, õhemaks ja soodsamaks, mis saabki ilmselt lähiaastatel peamiseks välireklaami suunanäitajaks. Kuna digiekraanid muutuvad ka üha odavamaks, vahetatakse staatilisi reklaamipindu mitmeotstarbeliste digitaalsete pindade vastu välja. Põnevaks näiteks on ka Tallinna linnaruumi lisandunud esimesed info-, disiani- ja reklaamipindadena kasutatavad täismõõtmetes majafassaadid (nt Exploreri maja).

– (vt ka IV õpiobjekt „Turunduskommunikatsioonikanalite ja võtete omavaheline integreerimine” ptk 3 „Turunduskommunikatsiooni suunad ja arengud”).

Rakendusvõimalused

Enamasti on valimeedia kasutusel teiste kanalitega integreeritult ja suurema kampaania osana. Peamised eristumisvõimalused välireklaamis on järgmised:

  • erilahendused ja meediapindade oskuslik planeerimine/kasutamine (asukoht, sihtrühma liikumistrajektoor jm);
  • kampaania raames sõnumitega mängimine (viitega nt teisele kanalile või sidudes/mõtestades teistes kanalites edastatavaid sõnumeid);
  • nutikad sõnumid/sõnamängud ja loomingulised disainilahendused;
  • omaette mõõtme toob välireklaamile juurde alternatiivsete (meedia)pindade kasutamine (ambient media) ehk avaliku ruumi nutikas kasutamine turunduskommunikatsiooniks.
icon_preknowledge.gif NÄIDE

Konkursi „Epica Awards 2011″ välireklaami peaauhinna võitis Land Rover Defenderi tööga agentuur Rainey Kelly Campbell Roalfe/Y&R.

Hea näide, kuidas leidliku visuaalse lahendusega on võimalik edasi anda kogu reklaamsõnum ning täiendavat tekstilist osa enam tarvis ei ole. Välireklaami puhul, kus reklaami süvenemise aeg on üldiselt piiratud, on selline lahendus ideaalne.

valimeedia_naide1.jpg

Allikas: Adforum … 2012. URL (kasutatud märts 2017) http://www.adforum.com/award-organization/6650180/showcase/2011/ad/34464877.

icon_preknowledge.gif NÄIDE

Oskuslik linnaruumi- ja olemasoleva ressursi kasutus valimeediaks.

SEB internetipanga lansseerimisel kasutati reklaamipinnana peahoonet.

valimeedia_naide2.jpg

Foto: Age McCann.

icon_preknowledge.gif NÄIDE

Põnev linnaruumi kasutus ning garanteeritud tähelepanu (rahvusvahelises) pressis.

Kolmemõõtmeline tänavamaaling Reeboki reklaamis.

valimeedia_naide3.jpg

Allikas: Ads of the World … 2012. URL (kasutatud veebruar 2013)http://adsoftheworld.com/media/ambient/reebok_crossfit_3d_street_art.

Vaata reklaami valmimise lugu (kasutatud märtsis 2017):

icon_preknowledge.gif NÄIDE

Nutikad näited keskkonna ja loodusliku pinnase kasutamisel reklaamikanalina.

Lumi kui reklaamipind:

valimeedia_naide4_1.jpgvalimeedia_naide4_2.jpg

Allikas: Mind the Curb … 2012.

Murureklaam ja liivale riisutud reklaam:

valimeedia_naide4_3.jpgvalimeedia_naide4_4.jpg

Allikas: Mind the Curb … 2012.

icon_objectives.gif VASTA KÜSIMUSTELE!

  • Loetlege võtteid, kuidas köita tarbijate tähelepanu välireklaamiga.
  • Tooge mõni näide oma kogemusest, kus välireklaam on (hiljuti) teie tähelepanu köitnud. Hinnake, kas reklaam saavutas oma eesmärgi.