Telefoniturundus
Ülevaade
Telefoniturundus (telemarketing) on toote/teenuse reklaam ja/või müük telefoni teel. Telefoniturundus on laialt levinud ja kohati ka üpris tulemusrikas kommunikatsioonikanal (nt ajakirjandustellimuste müük ja pikendamine, raamatute müük jm).
Rakendusvõimalused
Hea kanal suurema auditooriumi tabamiseks, kasutades samal ajal personaalse suhtluse elemente ja võimalusi. Siiski sõltub kommunikatsiooni iseloom antud juhul paljuski nii sõnumi edastajast (suhtlusoskus, inimeste tundmine, empaatiavõime, müügioskus jm) kui ka vastuvõtjast (suhtumine kommertssisuga kõnedesse, ajahetke sobivus, meeleolu jm).
Probleempooleks on sageli veel andmebaaside korrektsus ja legaalsus (sageli ostetud kolmandatelt pooltelt) ning agressiivne müük. Tihti helistatakse parema kättesaadavuse huvides mobiiltelefonidele ning see loob situatsiooni, kus vastuvõtja jaoks on ebasobiv aeg, koht või situatsioon. Kuigi mobiiltelefonid on paljuski asendanud kunagi nö lauatelefonid, suhtutakse eranumbrile tulnud kõnesse ikkagi kui personaalsesse ruumi tungimisse. See võib häälestada aga vastuvõtja juba ette negatiivselt pakutava info või toote suhtes. Kasutades teleturundust organisatsiooni turunduskommunikatsioonis või ostes vastavat teenust sisse, tuleks kindlasti veenduda kontaktandmebaaside korrektsuses. Ideaalis võiks tarbija senise käitumise põhjal ka juba ette ennustada, millist pakkumist on üldse mõtet teha – see aga eeldab põhjalikku ja järjepidevat tööd andmebaasiga ning tarbijatagasiside kaardistamist ning analüüsi.
Tarbijakeskses turunduskommunikatsioonis on üha enam levinud ka personaalne suhtlus olemasolevate/lepinguliste klientidega telefoni teel, olgu selleks siis tagasiside uurimine või uute toodete/teenuste tutvustamine, sooduspakkumised, täiendavad teenused jm.
- Nimetage vähemalt kaks telefoniturunduse positiivset omadust ja kaks riskikohta.
- Kirjeldage mõnda oma kogemust teleturundusega. Millise tulemusega see lõppes? Analüüsige, miks see just nii lõppes.