Reklaampost (otsepost)
Ülevaade
Reklaampost on hea võimalus edastada reklaamsõnum otse sihtrühmani peamiselt geograafilise tunnuse (postkasti asukoht) järgi.
Erinevad postituste liigid võimaldavad tellijal valida nii saadetise personaalsuse astet kui ka geograafilise piirkonna ulatust. Nii on võimalik saata nimelisi ja personaalseid pakkumisi, aga ka teatud piirkonda katvaid mittepersonaalseid teateid.
Turunduskommunikatsioonikanalina loob reklaampost ühelt poolt hea võimaluse tarbijaga personaalse kontakti saavutamiseks ja/või tarbimiskäitumise aktiveerimiseks, teisalt kätkeb posti teel edastatav reklaamikampaania endas ka ohte, kuna inimeste suhtumine n-ö rämpsposti on analoogsete saadetiste kohatise ülekülluse tõttu negatiivne ning brändi või pakkumist võidakse seetõttu tajuda pealetükkiva ja/või ebameeldivana.
Rakendusvõimalused
Reklaamposti kasutatakse:
- personaalseks (aadressiga) postituseks, näiteks ettevõtete kliendiajakirjad, tootekataloogid ja personaalsed pakkumised;
- mittepersonaalseks (aadressita) ehk pimepostituseks, näiteks reklaambrošüür kõigisse Põhja-Tallinna postkastidesse.
Kuna posti teel saadetavate trükiste maht võib sõltuvalt piirkonnast olla üpris suur, on eristumine reklaam- ja infotrükiste puhul ääretult oluline. Seetõttu määravad reklaamposti edukuse järgmised kriteeriumid:
- pakkumise sisu, atraktiivsus, informatiivsus (ka info olulisus sihtrühma jaoks);
- trükise vormistus, kujundus, meelelahutuslikkus (nt ristsõna lisamine).
Hästi koostatud ja kujundatud kliendi- või kampaanialeht võib seostuda näiteks ajakirjaga ning tekitada positiivse ootuse ning hoiaku sisu ja brändi suhtes.
Reklaamposti võimalused erinevad sõltuvalt teenuse pakkujast ning võimaldavad kampaaniat täpsemalt sihtida. Näiteks postiettevõte Omniva võimalustest saab täpsema ülevaate siit:
- Millise eesmärgi saavutamiseks võiks ettevõte kasutada personaalset reklaampostikampaaniat?
- Millised on reklaampostikampaania peamised riskid? Nimetada vähemalt kaks.