Liigu edasi põhisisu juurde

Tartu Ülikooli üliõpilaste infokiri

Õppekorraldus

Õppetöö ülikoolis toimub kindlate reeglite järgi. Et õppimine kulgeks edukalt, peavad üliõpilased neid reegleid teadma ja pidama kinni tähtaegadest, mis on seotud õppimisega.

10. novembril saab läbi pool semestrist

See tähendab, et käesolev sügissemester loetakse nominaalaja arvestuses õpitud semestriks.

Akadeemilisele puhkusele minek

Alates sellest kuupäevast akadeemilisele puhkusele minejad peavad arvestama, et õppekava läbimist hinnatakse nüüdsest ka koos poolelijääva semestri tulemustega. Õppekava täitmist hinnatakse õpitud semestrite alusel, iga semestri nominaalmaht on 30 EAP-d.

Omal soovil eksmatrikuleerimine

Samuti peavad alates 2024/25. õppeaastast täiskoormusega eestikeelsele õppekavale (tasuta õppesse) või ingliskeelsel õppekaval õppetasust vabastatud õppekohale sisseastunud üliõpilased arvestama, et semestri teises pooles (alates 10. novembrist) omal soovil eksmatrikuleerimise korral tuleb õppetasu maksta jooksval semestril registreeritud, kuid positiivse tulemuseta jäänud õppeainete eest. Õppetasu makstakse registreeringute järgi ainepunkti hinna alusel. Õppetasu maksmisest on vabastatud õppetasuvabastusega üliõpilased. Enne 2024/25. õppeaastat sisse astunud üliõpilastele hakkab see reegel kehtima alates 2027/28. õppeaastast.

 

10. novembril saab läbi pool semestrist

See tähendab, et käesolev sügissemester loetakse nominaalaja arvestuses õpitud semestriks.

Akadeemilisele puhkusele minek

Alates sellest kuupäevast akadeemilisele puhkusele minejad peavad arvestama, et õppekava läbimist hinnatakse nüüdsest ka koos poolelijääva semestri tulemustega. Õppekava täitmist hinnatakse õpitud semestrite alusel, iga semestri nominaalmaht on 30 EAP-d.

Omal soovil eksmatrikuleerimine

Samuti peavad alates 2024/25. õppeaastast täiskoormusega eestikeelsele õppekavale (tasuta õppesse) või ingliskeelsel õppekaval õppetasust vabastatud õppekohale sisseastunud üliõpilased arvestama, et semestri teises pooles (alates 10. novembrist) omal soovil eksmatrikuleerimise korral tuleb õppetasu maksta jooksval semestril registreeritud, kuid positiivse tulemuseta jäänud õppeainete eest. Õppetasu makstakse registreeringute järgi ainepunkti hinna alusel. Õppetasu maksmisest on vabastatud õppetasuvabastusega üliõpilased. Enne 2024/25. õppeaastat sisse astunud üliõpilastele hakkab see reegel kehtima alates 2027/28. õppeaastast.

 


Täienda oma küberturvalisuse teadmisi

Siin on üheksa infoturbe tagamise soovitust, mis aitavad meil kõigil end küberpettuste ja -rünnakute eest paremini kaitsta.

  1. Teata kahtlasest tegevusest viivitamata
  • Kui märkad mõnes ülikooli infosüsteemis midagi ebatavalist, helista Tartu Ülikooli arvutiabile 737 5500, kirjuta e-posti aadressil arvutiabi@ut.ee või esita pöördumine IT-teenuste infoportaalis.

2. Ole ettevaatlik e-kirjade, sõnumite ja kõnede suhtes

3. Ära salvesta paroole veebilehitsejasse

4. Hoia tarkvara ja süsteemid alati ajakohasena

  • Turvaaukude vältimiseks paigalda tarkvara (turva)värskendused alati esimesel võimalusel.

5. Kasuta tugevaid paroole ja kaheastmelist autentimist

  • Ülikooli kontodele sisselogimisel rakendatakse automaatselt kaheastmelist autentimist. Võimaluse korral kasuta seda ka oma erakontodel. Samuti hoia alati lahus era- ja töökontod ning kaitse neid eri paroolidega.

6. Hoia andmeid turvalistes keskkondades

  • Õpingutega seotud faile saad hoida turvaliselt ülikooli OneDrive’is ja SharePointis.

7. Tee olulistest andmetest varukoopiad

  • Soovitame hoida olulistest failidest vähemalt ühte koopiat teises asukohas. Kui ühega neist peaks midagi juhtuma, säilib vähemalt üks koopia.

8. Taga seadmete füüsiline turvalisus ja krüpteeri

  • Kui lahkud arvuti juurest, lukusta alati ekraan.
  • Ära jäta sülearvutit järelevalveta ruumidesse.
  • Et varguse korral ei satuks andmed valedesse kätesse, tasub andmed krüpteerida (nt Windowsi arvutitel BitLocker, Apple’i arvutitel FileVault).

9. Täienda korrapäraselt oma teadmisi

Kuidas kasutada õppetöös teksti- või pildirobotit?

Tartu Ülikool on uuendanud õppetöös tehisintellekti kasutamise suunist. Ülikool julgustab kasutama tehisintellekti õppetöös, et toetada õppimist ja õpetamist ning arendada üliõpilaste õpi- ja tööoskusi. Roboti kasutamisel on olulised eesmärgipärasus, eetilisus, läbipaistvus ja kriitiline lähenemine.
Loe tervet uudist.
Loe suunist.

Tehisintellekti tooted Tartu Ülikoolis

Azure OpenAI API, GitHub Copiloti, Microsoft 365 Copiloti ja Microsoft Copiloti kasutusjuhendid leiad arvutiabi lehelt.

 


Olulised muudatused e-posti teenuse kasutamise korras ja infotehnoloogiateenuste kasutamise reeglites

Et suurendada ülikooli kasutajakontode avamise ja sulgemise ning e-postkasti kasutamise paindlikkust, muutis ülikool alates 17. oktoobrist e-posti teenuse kasutamise korda ja infotehnoloogiateenuste kasutamise reegleid.

Ülikooli kasutajakontode avamine ja sulgemine

Kuivõrd õppija peab õpinguid planeerima ja õppimiseks valmistuma juba enne õppetöö algust, vajab ta aegsasti juurdepääsu õppeinfole ja -keskkondadele. Seetõttu kehtib nüüd põhimõte, et üliõpilase, külalisüliõpilase, arst-residendi, eksterni ja tasemeõppeaineid läbiva täiendusõppija kasutajakonto avatakse seitse päeva enne õpingute algust. Töötajate kasutajakonto avatakse jätkuvalt esimesel tööpäeval ja teistel kasutajatel kasutajakonto loomise taotluses näidatud kuupäeval.

Õppijate kasutajakontod suletakse edaspidi pikema aja jooksul. See võimaldab neil minna sujuvalt üle järgmisele õppeastmele vahepeal kontot sulgemata, aitab vältida probleeme isiklike andmete kättesaamisel ja annab aega kontode ümberseadistamiseks.Üliõpilaste kontod suletakse siis, kui õpingute lõppemisest on möödas 90 päeva; välisüliõpilaste, arst-residentide, eksternide ja tasemeõppeaineid läbivate täiendusõppijate omad 30 päeva möödumisel. Kõigil teistel kasutajatel suletakse konto töö- või muu suhte viimasel päeval.

Üliõpilaste ja arst-residentide e-postkasti ja selle sisu säilitatakse arhiveerituna üks aasta alates postkasti sulgemisest, teiste puhul kaks aastat. Pärast arhiveerimistähtaja lõppu kustutatakse postkast koos selle sisuga.

E-postkasti kaitse

Teine oluline muudatus seab selgesõnalised tingimused, millal ülikoolil tekib õigus lugeda kasutaja dokumente ja andmeid, sh siseneda tema e-postkasti. Seda võib teha vajalikus mahus vaid küberintsidendi ennetamiseks ja lahendamiseks. Sealjuures tuleb kasutajat sellest teavitada ja võimaluse korral kooskõlastada temaga vajalik tegevus. Kasutajat ei ole vaja teavitada ainult juhul, kui küberintsidendi lahendamine on võimalik ka logide abil. Ülikooli e-posti teenuse kasutamise uuendatud korras on küberintsidendi mõiste viidud vastavusse küberturvalisuse seaduse omaga.

Juurdepääsu andmine erijuhtudel

Kolmas sisuline muudatus puudutab võimalust saada juurdepääs tööks vajalikele dokumentidele ja failidele, kui töötaja ei ole võimeline pikema aja vältel neid ise jagama. Sellisel juhul saab struktuuriüksuse juht infoturbejuhi otsusel juurdepääsu asjaomastele dokumentidele. Töösuhte lõppemisel tõstetakse töötaja võrgukettal olevad failid (v.a isiklikud failid) struktuuriüksuse võrgukettale, et tagada tööprotsesside jätkumine. Isiklikud failid kustutatakse. Et eristada isiklikke ja tööfaile, palume kõigil töötajatel oma isiklikud failid ja kaustad (sh postkastis) märgistada pealkirjaga „Isiklik“.

Rektori käskkirjaga kinnitatud muudatused valmistasid ette infotehnoloogia osakond, õppeosakond ja rektoraadi büroo.

Lisateave:
TÜ arvutiabi
737 5500

Õppetasu maksetähtpäev on 20. oktoober

Üliõpilastel, kes õpivad tasuliselt või kel tuleb puuduolevate ainepunktide eest õppetasu maksta, on õppetasu maksmise tähtpäev 20. oktoober.

 

Õppetasu maksetähtpäev on 20. oktoober

Üliõpilastel, kes õpivad tasuliselt või kel tuleb puuduolevate ainepunktide eest õppetasu maksta, on õppetasu maksmise tähtpäev 20. oktoober.

 


Kontrolli ÕIS-is oma kontaktandmeid!

Palun kontrolli õppeinfosüsteemis (ÕIS) oma profiili alt kontaktandmeid. Vaata, et seal oleks olemas kehtiv e-posti aadress, telefoninumber ja igapäevane elukoht (tegelik aadress). Ülikoolis õppides on oluline, et suhtlus ülikooli ja üliõpilase vahel toimiks ning et ülikool saaks vajadusel igaühega kontakti. Samuti on vajalik sisestada oma pangakonto number stipendiumide saamise jaoks. Vastutus kontaktandmete uuendamise osas on üliõpilasel.

 

Kontrolli ÕIS-is oma kontaktandmeid!

Palun kontrolli õppeinfosüsteemis (ÕIS) oma profiili alt kontaktandmeid. Vaata, et seal oleks olemas kehtiv e-posti aadress, telefoninumber ja igapäevane elukoht (tegelik aadress). Ülikoolis õppides on oluline, et suhtlus ülikooli ja üliõpilase vahel toimiks ning et ülikool saaks vajadusel igaühega kontakti. Samuti on vajalik sisestada oma pangakonto number stipendiumide saamise jaoks. Vastutus kontaktandmete uuendamise osas on üliõpilasel.

 


Kust saada ülikoolis õppimise kohta tõendit ja kuhu ülikoolis erinevate küsimustega pöörduda?

Kui peaks tarvis minema tõendit ülikoolis õppimise kohta, siis selle saab haridusportaalist. Allkirjastatud õppimise tõendit on võimalik küsida valdkonna dekanaadist või õppekava haldavast instituudist või kolledžist. Õpingute jooksul võib tulla ette teisigi õppega seotud küsimusi: näiteks õppekava kohta või kuidas võtta akadeemilist puhkust või kuidas kandideerida stipendiumidele. Vaata, kuhu ülikoolis erinevate küsimustega pöörduda.

Kust saada ülikoolis õppimise kohta tõendit ja kuhu ülikoolis erinevate küsimustega pöörduda?

Kui teil peaks vaja minema tõendit ülikoolis õppimise kohta (nt tööandjale esitamiseks), saate selle haridusportaalist, kui sealne tõend sobib. Allkirjastatud õppimise tõendit on võimalik küsida valdkonna dekanaadist või õppekava haldavast instituudist või kolledžist. Õpingute jooksul võib tulla ette teisigi küsimusi: näiteks õppekava kohta või kuidas võtta akadeemilist puhkust või kuidas kandideerida stipendiumidele. Vaata, kuhu ülikoolis erinevate küsimustega pöörduda.

 


Kasuta õppetööks ülikooli e-posti aadressi

Tartu Ülikool ootab, et kogu õppetööga seotud suhtlus (nt õppejõududega suhtlemine) toimuks läbi sinu ametliku ülikooli e-posti aadressi.

Selleks on kõigile üliõpilastele loodud Tartu Ülikooli e-posti konto ja e-posti aadress kujul eesnimi.perenimi[at]ut.ee. See on ametlik e-posti aadress, kuhu saadetakse kõik õppetööga seotud kirjavahetus – eksamid, tagasiside, kursusemuudatused, praktikapakkumised, stipendiumiteave jpm. Konto kaudu tagab ülikool, et kogu õppetööga seotud teave jõuab tõrgeteta kõigi üliõpilasteni.

Kuidas kontole siseneda?

Ülikooli e-posti kontole pääsete ligi nii e-posti rakenduste (Outlook, Thunderbird) kui ka veebiliidese (kiri.ut.ee) kaudu. Vt e-posti juhendit.

TÜ konto annab juurdepääsu õppetööks vajalikele digivahenditele

Ülikooli konto kaudu on kõigil üliõpilastel võimalik täismahus kasutada ülikooli infosüsteemide võimalusi ja Microsoft 365 veebirakendusi, sealhulgas Wordi, Excelit, PowerPointi, OneNote’i. OneDrive for Business sobib isiklikuks õppetööalaseks pilveruumiks, SharePoint Online meeskonnatööks ja failide jagamiseks. Microsoft Teams võimaldab mugavalt veebis õppida ja koosolekuid pidada. Lisaks saab tasuta kasutada tehisarul põhinevat vestlusrobotit Copilot Chat, mis töötab nüüd OpenAI uusimal mudelil GPT-5. Ülikooli kontoga sisse logides tagab Microsoft andmete turvalisuse ning sisestatud andmetega tehisaru mudeleid ei treenita.

 

Kasuta õppetööks ülikooli e-posti aadressi

Tartu Ülikool ootab, et kogu õppetööga seotud suhtlus (nt õppejõududega suhtlemine) toimuks läbi sinu ametliku ülikooli e-posti aadressi.

Selleks on kõigile üliõpilastele loodud Tartu Ülikooli e-posti konto ja e-posti aadress kujul eesnimi.perenimi[at]ut.ee. See on ametlik e-posti aadress, kuhu saadetakse kõik õppetööga seotud kirjavahetus – eksamid, tagasiside, kursusemuudatused, praktikapakkumised, stipendiumiteave jpm. Konto kaudu tagab ülikool, et kogu õppetööga seotud teave jõuab tõrgeteta kõigi üliõpilasteni.

Kuidas kontole siseneda?

Ülikooli e-posti kontole pääsete ligi nii e-posti rakenduste (Outlook, Thunderbird) kui ka veebiliidese (kiri.ut.ee) kaudu. Vt e-posti juhendit.

TÜ konto annab juurdepääsu õppetööks vajalikele digivahenditele

Ülikooli konto kaudu on kõigil üliõpilastel võimalik täismahus kasutada ülikooli infosüsteemide võimalusi ja Microsoft 365 veebirakendusi, sealhulgas Wordi, Excelit, PowerPointi, OneNote’i. OneDrive for Business sobib isiklikuks õppetööalaseks pilveruumiks, SharePoint Online meeskonnatööks ja failide jagamiseks. Microsoft Teams võimaldab mugavalt veebis õppida ja koosolekuid pidada. Lisaks saab tasuta kasutada tehisarul põhinevat vestlusrobotit Copilot Chat, mis töötab nüüd OpenAI uusimal mudelil GPT-5. Ülikooli kontoga sisse logides tagab Microsoft andmete turvalisuse ning sisestatud andmetega tehisaru mudeleid ei treenita.

 


Õppetasud 2025/2026. õppeaastal

📄 Laadi alla ainepunktide hinnatabel.

Esmakursuslaste õppeainetesse registreerumise tähtpäev on 15. september

Sügissemestri tunniplaani koostamisel on kaval võtta appi planeerija – seda kasutades saab kõikidesse semestri õppeainetesse ühe korraga registreeruda. Õppeainete planeerimisel ja ainetesse registreerumisel on abiks uutele bakalaureuse-, rakenduskõrgharidusõppe ja integreeritud õppe üliõpilastele ka tuutorid.
🌐 Vt õppeainete planeerimise juhendit.
🌐 Vt õppainetesse registreerumise juhendit.
🌐 Loe lähemalt, kes on tuutor.

 


15. septembri taotluse esitamisest Kaitseressursside Ametile

15. septembrini on kutsealustest (Eesti kodanikest mehed) esmakursuslastel võimalik valida ajateenistusse asumise aastat. Selleks tuleb esitada taotlus Kaitseressursside Ametile. Õigus ajapikendusele on ainult nendel kutsealustel, kes on asunud kõrgharidusõppes edasi õppima samal aastal, kui omandasid keskhariduse ja kes esitavad taotluse sama aasta 15. septembriks. Tudengid, kes taotlust õigeaegselt ei esita, kutsutakse ajateenistusse võrdsetel alustel teiste kutsealustega ja lähtudes riigi vajadustest. Ajateenistusse ei kutsuta arsti või õe erialal õppivat üliõpilast, kui esitada Kaitseressursside Ametile kirjalik taotlus.
🌐 Täpsemalt saab lugeda Kaitseressursside Ameti kodulehelt.

 


15. septembrini saab esitada õppetasu maksmisest vabastamise taotlust

🌐 Õppetasude lehelt saab lugeda, kellel on õigus õppetasu maksmisest vabastust taotleda ja kuidas see käib.

 


Õppetasud 2025/2026. õppeaastal

🌐 Laadi alla ainepunktide hinnatabel.

 


Õppekava täitmine

Üliõpilane peab täitma õppekava, millele ta on immatrikuleeritud ja selle täitmist kontrollitakse.
🌐 Täpsem info õppekava täitmise kohta.

 


Õppetöös kohanduste taotlemine

Ülikooli nõustamiskeskus uuendab alates 2025/26. õppeaastast õppetöös kohanduste taotlemise süsteemi. Nüüdsest koostab erivajadusega üliõpilaste nõustaja dokumendi soovituslike kohanduste kohta ja üliõpilane edastab nõustaja poolt digitaalselt allkirjastatud dokumendi ise nendele õppejõududele (sh vastutavale õppejõule), kelle õppeainetes ta kohandusi vajab, ning oma õppekava õppekorralduse spetsialistile. Dokument kehtib kogu õppeaasta vältel. See tähendab, et kui üliõpilane ei soovi kohandusi pärast sügissemestrit muuta, saab ta kevadsemestri alguses edastada õppejõududele sama dokumendi ega pea nõustajalt kevadsemestri alguses uut dokumenti küsima.
🌐 Erivajadustega üliõpilastele mõeldud toetuste ja teenuste kohta saab täpsemalt lugeda Tartu Ülikooli nõustamiskeskuse kodulehelt.

 

Õppekava täitmine

Üliõpilane peab täitma õppekava, millele ta on immatrikuleeritud ja selle täitmist kontrollitakse.
🌐 Täpsem info õppekava täitmise kohta.

 


Esimese semestri üliõpilaste õppeainetesse registreerumise tähtpäev on 15. september

Sügissemestri tunniplaani koostamisel on kaval võtta appi planeerija – seda kasutades saab kõikidesse semestri õppeainetesse ühe korraga registreeruda. Vt: õppeainete planeerimise juhend, õppainetesse registreerumise juhend.

Õppeainete planeerimisel ja ainetesse registreerumisel on abiks uutele bakalaureuse-, rakenduskõrgharidusõppe ja integreeritud õppe üliõpilastele ka tuutorid. Loe lähemalt, kes on tuutor.

 


15. septembri taotluse esitamisest Kaitseressursside Ametile

15. septembrini on kutsealustest (Eesti kodanikest mehed) esmakursuslastel võimalik valida ajateenistusse asumise aastat. Selleks tuleb esitada taotlus Kaitseressursside Ametile. Õigus ajapikendusele on ainult nendel kutsealustel, kes on asunud kõrgharidusõppes edasi õppima samal aastal, kui omandasid keskhariduse ning kes esitavad taotluse sama aasta 15. septembriks. Tudengid, kes taotlust õigeaegselt ei esita, kutsutakse ajateenistusse võrdsetel aluste teiste kutsealustega ja lähtudes riigi vajadustest.
Ajateenistusse ei kutsuta arsti või õe erialal õppivat üliõpilast, kui esitada Kaitseressursside Ametile kirjalik taotlus.
🌐 Täpsemalt saab lugeda Kaitseressursside Ameti kodulehelt.

 


Õppetasu maksmisest vabastamine

Taotluse esitamise tähtaeg on 15. september. Õppetasude lehelt saab lugeda, kellel on õigus õppetasu maksmisest vabastust taotleda.

 


Õppetöös kohanduste taotlemine

Ülikooli nõustamiskeskus uuendab alates 2025/26. õppeaastast õppetöös kohanduste taotlemise süsteemi. Nüüdsest koostab erivajadusega üliõpilaste nõustaja dokumendi soovituslike kohanduste kohta ning üliõpilane edastab nõustaja poolt digitaalselt allkirjastatud dokumendi ise nendele õppejõududele (sh vastutavale õppejõule), kelle õppeainetes ta kohandusi vajab, ning oma õppekava õppekorralduse spetsialistile. Dokument kehtib kogu 2025/26. õppeaasta vältel. Kui üliõpilane ei soovi kohandusi muuta, saab ta kevadsemestri alguses edastada õppejõududele sama dokumendi ega pea nõustajalt kevadsemestri alguses uut dokumenti küsima.

🌐 Erivajadustega üliõpilastele mõeldud toetuste ja teenuste kohta saab täpsemalt lugeda Tartu Ülikooli nõustamiskeskuse kodulehelt.

 


Olulisemad muudatused õppekorralduses 2025/26. õppeaastast

🌐 Loe õppekorralduse olulisemate muudatuste kohta Tartu Ülikooli kodulehelt.

 


Oluline info uuele üliõpilasele

🌐 Õpingute alustamiseks olulist infot leiad ülikooli kodulehelt.

 

2025/26. õppeaasta avaaktus

Tartu Ülikooli 2025/26. õppeaasta avaaktus toimub esmaspäeval, 1. septembril kl 10 Pirogovi pargis. Vaata infot kõigi valdkondade õppeaasta avaürituste kohta.

 


Oluline info uuele üliõpilasele

Õpingute alustamiseks olulist infot leiad ülikooli kodulehelt.

 


Algas esmakursuslaste õppeainetesse registreerumine

2025/26. õa sisse astunud üliõpilased saavad õppeaineid planeerida ja ainetesse registreeruda õppeinfosüsteemis (ÕIS) juba nädal aega enne õppeaasta algust ehk alates 26. augustist. Selleks kuupäevaks on uutele üliõpilastele saadetud ülikooli IT-osakonna poolt kasutajatunnus ja parool ning neil on ÕIS-ile ligipääs. Õppeainetesse registreerumise tähtaeg esmakursuslastel on 15. september.

Sügissemestri tunniplaani koostamisel on kaval võtta appi planeerija – seda kasutades saab kõikidesse semestri õppeainetesse ühe korraga registreeruda. Vt: õppeainete planeerimise juhend, õppainetesse registreerumise juhend.

Õppeainete planeerimisel ja ainetesse registreerumisel on abiks uutele bakalaureuse-, rakenduskõrgharidusõppe ja integreeritud õppe üliõpilastele ka tuutorid. Loe lähemalt, kes on tuutor.

 


Lõppeb õppeainetesse registreerumine

31. augustiga lõppeb teise ja järgmiste aastate üliõpilaste sügissemestri õppeainetesse registreerumine ÕIS-is. Esimese semestri üliõpilaste õppeainetesse registreerumise tähtaeg on 15. september.

 


Õpingute pikendamine

Õppe lõpukuupäeva lähenedes (seda kuupäeva näeb ÕIS-ist) esitage õpingute pikendamiseks avaldus enne õppe lõpukuupäeva oma valdkonna dekanaati või instituudi või kolledži õppekorralduse spetsialistile.

 


Olulisemad muudatused õppekorralduses 2025/26. õppeaastast

Loe õppekorralduse olulisemate muudatuste kohta Tartu Ülikooli kodulehelt.

 

Accept Cookies