Kunstide ja tehnoloogia õpetaja magistritööd

Järgnevalt on loetletud vaid pärandtehnoloogia, käsitöö ja tehnoloogiaõpetusega seostuvad magistritööd antud õppekavalt.

2024

Siegrid Illus “Valik tekstiilipõhiste kompositsiooniülesannete ideekaarte põhikooli II ja III kooliastme käsitöötundideks” (juhendaja Katri Smitt)

Aili Järvesaar “Õpetajate arvamused kaasava hariduse rakendamisest käsitöö ja kodunduse tundides” (juhendaja Marvi Remmik)

Kadri Kuusik “Tehnoloogiatunni kavandamine ja läbiviimine hariduslike erivajadustega laste rühmas”

Riina Kõverik “Digivahendite kasutamine käsitöötundides: võimalused ja väljakutsed õpilaste digipädevuste arendamiseks õpetajate kogemuse põhjal” (juhendaja Meeli Rannastu-Avalos)

Liina Laansalu “Lapitehnika töövihiku koostamine III kooliastmele ja täiskasvanute hobiõppeks” (juhendajad Maret Lehis ja Ave Matsin)

Leho Lainoja “Õpetajate tegevusvõimekuse avaldumine põhikooli riikliku õppekava muutustega toimetulekul – tehnoloogiaõpetajate tüpoloogia” (juhendaja Liana Roos)

Triinu Larionov “Metoodilise juhendi loomine kultuuripärandi käsitlemiseks käsitöö tunnis projektõppena lähtuvalt nüüdisaegsest õpikäsitusest” (juhendajad Inna Raud ja Keret Altpere)

Tiia Mäe “Õpilaste kaasamine hindamisprotsessi käsitöös põhikooli III kooliastmes” (juhendajad Maria Jürimäe ja Marvi Remmik)

Kirke Rahnel “Algaja käsitöö- ja kodunduse õpetaja kohanemise ja professionaalse arengu toetamine üldhariduskoolides” (juhendaja Marvi Remmik)

Katre Teppan “Õpiobjekti loomine III kooliastme kodunduse tundide rikastamiseks” (juhendaja Maria Jürimäe)

Kristel Unt “Tehnoloogiavaldkonna õpetajate valmisolek õppekava muudatusteks” (juhendaja Marvi Remmik)

Larissa Vangonen “Tehnoloogiaõpetuse õppematerjal põhikooli 4. klassi muukeelsetele õpilastele” (juhendaja Mart Soobik)

Maret Volens “Tehnoloogiaõpetuse füüsiline õpikeskkond ja turvaline õppetöö” (juhendaja Mart Soobik)

2023

Riina Arva “Avastusõpe käsitöö ja kodunduse tundides lõimingus teiste õppeainetega”

Kristiina Avel “Voolusöövituse õppematerjal traditsioonilise graafika taustaga inimestele” (juhendaja Piret Viirpalu)

Triin Hussar “Traditsioonilise puukäsitöö õpetamine”

Kirsika Karheiding “Mängulised vahendid heegeldama õppimisel” (juhendaja Inna Raud)

Karmen Kroonmäe “Gümnaasiumi valikaine “Loovpärand ja disain” väljatöötamine ja selle aktuaalsus teiste koolide sarnaste valikainete näitel” (juhendaja Keret Altpere)

Jaana Käba “Keraamika tehnoloogia õpetamine teises kooliastmes” (juhendaja Mart Soobik)

Pille Pirk “Geomeetria õmblemise tunnis. Tööjuhendid geomeetrilise põhiplaaniga kottide õmblemiseks II ja III kooliastmes” (juhendaja Anu Pink)

Natalja Švetsova “Jätkusuutlik areng tehnoloogiaõpetuse tundides lõimitud disainiprotsessi näitel” (juhendaja Mart Soobik)

Peeter Tamm “Tehnoloogilise kirjaoskuse ja digipädevuse arendamine III kooliastmes Sketchup arvutiprogrammi näitel”

Elis Tuik “Setomaa koolinoorte osalemine Seto pitsi päevadel 2012-2022: teadlikkus ja huvi konkursil osavõtmisest” (juhendaja Inna Raud)

2022

Liina Ambos “Nahkmaterjali tutvustamine ja tehnoloogia põhikooli II ja III kooliastmes” (juhendajad Kristina Rajando ja Piret Viirpalu)

Thea Ilusmets ja Lilia Murs “Käsitöö ja kodunduse õpetamine distantsilt – õpetajate kogemused” (juhendajad Anu Pink ja Marvi Remmik)

Marilin Jaadla “Õppevideod tikkimises läbi rahvusliku tikandi” (juhendajad Pille Pattak ja Christi Kütt)

Toomas Kaarjärv “Tehnoloogiaõpetuse õpetajate kogemused holistilise mudeli tunnielementide rakendamisel ja ettepanekud tunnielementide rakendamise toetamiseks tehnoloogiaõpetuse tundides” (juhendaja Mart Soobik)

Katrin Kobolt “Soovitused tehnoloogiaõpetuse osaoskuse “disain ja joonestamine” sisus ja õpitulemustes” (juhendaja Mart Soobik)

Maret Kuura “Käsitööõpetuse valikkursuse kujundamine gümnaasiumis kahe ainetunni näitel”

Priit Laats “Kvalifitseeritud tehnoloogiaõpetajate põhjendused õpetajana mitte töötamiseks ning ettepanekud õpetajaametisse asumise soodustamiseks” (juhendaja Marvi Remmik)

Kerli Laur “Koolieelses lasteasutuses 5.-7. aastastele lastele õpetatavad tehnilised oskused” (juhendajad Piret Viirpalu ja Keret Altpere)

Külli Sari “Õppematerjal III kooliastme andekate ja edasijõudnud õpilaste arendamiseks rahvusliku käsitöö ja disaini valdkonnas valgetikandi näitel” (juhendaja Pille Pattak)

Birgit Tuulemets “Õppevara loomine: tehnoloogiaõpetuse projektõpe, mis toetab õppeainete lõimingut ja enesejuhitud õpet” (juhendaja Meeli Rannastu-Avalos)

2021

Marja-Leena Jaanus “Oskuskeel üldhariduskoolide käsitööõpikutes: heegeldamise oskussõnavara korrastamine” (juhendajad Ave Matsin, Reet Hendrikson)

Merilin Schults “Õpioskuste kujundamine käsitöö ja kodunduse õpetajate arusaamade alusel” (juhendaja Tiia Pedastsaar)

2020

Külli Eplik “Õpilaste tehnoloogiline kirjaoskus põhikooli III kooliastmes” (juhendajad Mart Soobik, Marvi Remmik)

Katri Kuusk “3. – 4. klassi õpilaste vanemate kunsti ja tehnoloogia õppeainete tegevuste ohutuse alased hoiakud ja praktikad” (juhendaja Liina Adov)

Grete Küppar “Õppevideod Eesti rahvuslikest kudumisvõtetest” (juhendajad Anu Pink, Piret Viirpalu)

Barbara Laul “Õppijate tajutud heaolu ning aktiivsust tõstvad liikumistegevused ja õpikeskkonna seaded käsitöö tundides” (juhendajad Ülle Säälik, Piret Viirpalu)

Getter Laur “Moeajaloo õpetamisest eesti kõrgkoolides” (juhendaja Marvi Remmik)

Kaja Leht “Veebipõhine projektõppe juhendmaterjal õpetajale II kooliastmes käsitöö õpetamiseks: pärandtehnoloogilised töövõtted ja taaskasutusmaterjalid tekstiilse mänguasja valmistamise näitel“ (juhendajad Christi Kütt, Keret Altpere)

Maie Leppik-Ojasaar “Õpilaste teadmised tehnoloogiaõpetuse osaoskusest “materjalid ja nende töötlemine” põhikooli III kooliastmes” (juhendajad Mart Soobik, Piret Viirpalu)

Terje-Marje Sillaste “Õpilaste ootused ja rahulolu põhikooli õppeainega “Tehnoloogiaopetus”” (juhendajad Mart Soobik, Piret Viirpalu)

Laura Toomast “Õppematerjalid nutikate tekstiilide ja e-tekstiilide kasutamiseks käsitöötundides” (juhendaja Keret Altpere)

Eda Toomsalu “Tööjuhised õpetajale silmuskudumis- ja heegeldamistehnika õpetamiseks metafooride abil” (juhendaja Irja Vaas)

Vaili Viirlaid “Tehnoloogilise kirjaoskuse vajalikkus omakultuuri arengus. Rahvatantsukunst heegelmustrites” (juhendajad Pille Pattak, Kai Valtna)

2019

Maarja Jõevee “Tööjuhendid Lihula lilltikandis käsitööesemete teostamiseks II ja III kooliastmes” (juhendaja Irja Vaas)

Dagmar Riet “Helmestikandi õpetamine III kooliastmes: iseseisva töö juhendid” (juhendaja Tiia Pedastsaar)

Eve Varik ”Tööjuhendite kogu silmuskudumise õpetamiseks II kooliastmes” (juhendaja Irja Vaas)

2018

Heli Esko “Rahvuslikud tööd käsitöö ainekavas” (juhendaja Anu Pink)

Kristi Moppel “Inseneeria valdkonna arusaamad loovusest ja loovuse toetamine põhikooli õppekavas ainevaldkonna tehnoloogiaõpetus abil” (juhendajad Mart Soobik, Piret Viirpalu)

Maire Pariots “Loovuse komponentide avaldumine II – III kooliastme käsitöö ja kodunduse tundides Ida-Viru maakonna põhikooli näitel” (juhendaja Irja Vaas)

Margit Pinna-Valge “Lõimitud aine- ja keeleõppe põhimõtetel põhinev II kooliastme kodunduse õppematerjal rõivaste hoolduse teema õpetamiseks” (juhendaja Irja Vaas)

Sandra Porovart “Loomingulise valdkonna arusaamad loovusest ja loovuse toetamine põhikooli õppekavas” (juhendajad Mart Soobik, Piret Viirpalu)

Accept Cookies