ySKILLS-i veebivaramu

Teadusväljundid

Sellest rubriigist leiad viited projekti kestel ja järel valminud teaduspublikatsioonidele, magistritöödele ja konverentsiettekannetele. Enamus neist materjalidest on avatud juurdepääsuga.

Eesti- ja ingliskeelsed kirjutised ja esinemised käsitlevad ySKILLS-i  kestvusuuringu ja ekspertintervjuude põhitulemusi, Eesti noorte (ning kesk- ja vanemaealiste) digioskusi ja vaimset heaolu, digipädevuse mõõtmise meetodeid, küsitlusuuringu korraldamise ja uurimiseetikaga seotud kogemusi ja väljakutseid ning tutvustavad rahvusvahelise küsitluse andmestikku.

Eestikeelsed teadusvaljundid

Pedaste, M., Kalmus, V. ja Vainonen, K (2021). Digipädevuse dimensioonid ja nende hindamine põhikoolis. Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 9(2), 212–243. doi: 10.12697/eha.2021.9.2.09

Kall, L. (2022). Eesti noorte digipädevus ja veebiriskide kogemine ySkills’i kooliküsitluse 2021. aasta andmete põhjal. Magistritöö. Tartu Ülikool, ühiskonna ja infoprotsesside analüüsi õppekava.

Kalmus, V., Tambaum, T. ja Abuladze, L. (2023). Digivahendite kasutamine, digioskused ja vaimne heaolu. M. Sisask (toim.), Eesti inimarengu aruanne 2023 (lk 235-250). Tallinn: SA Eesti Koostöö Kogu.

Kalmus, V. (2023). Kuidas seletada andmestumist eri põlvkondadele. Digipädevuse mõõtmisest ja mõtestamisest. Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi teaduskonverents “Ühiskondlikest väljakutsetest teadlase pilguga”. Tartu, 5. oktoober.

Kalmus, V. (2024). Õpilaste digioskused ja vaimne heaolu. Konverents “Targalt Internetis: digitaalne heaolu ja vaimne tervis”. Tallinn, 6. veebruar. Ettekande slaidid (PDF).

Ingliskeelsed teadusvaljundid

Beilmann, M., Opermann, S., Kalmus, V., Donoso, V., Retzmann, N. ja d’Haenens, L. (2020). Home-school communication on children’s digital skills development: Based on interviews with experts from the education sector. Leuven: KU Leuven, ySKILLS. doi: 10.5281/zenodo.4395694

Beilmann, M., Opermann, S., Kalmus, V., Vissenberg, J. ja Pedaste, M. (2023). The role of school-home communication in supporting the development of children’s and adolescents’ digital skills, and the changes brought by Covid-19. Journal of Media Literacy Education, 15(1), 1-13https://doi.org/10.23860/JMLE-2023-15-1-1

Kalmus, V., Opermann, S. ja Tikerperi, M-L. (2022). Conducting school-based online survey during the COVID-19 pandemic: Fieldwork practices and ethical dilemmas. S. Kotilainen (toim.), Methods in practice: Studying children and youth online (lk 53−56). Hamburg: Hans-Bredow Instituut; CO:RE – Children Online: Research and Evidence. doi: 10.21241/ssoar.83031

Waechter, N., Kalmus, V., Mascheroni, G., ja Opermann, S. (2023). Large-scale comparative school-based survey research: Challenges and solutions for sampling, fieldwork and informed consent. methods, data, analyses, 17(2), 303-324. doi: 10.12758/mda.2023.03

Machackova, H., Jaron Bedrosova, M., Muzik, M., Zlamal, R., Fikrlova, J., Literova, A., Dufkova, E., Smahel, D., Boomgaarden, H., Song, H., Tolochko, P., d’Haenens, L., Joris, W., Kalmus, V., Tikerperi, M.-L., Opermann, S., Napp, M., Soidla, I., Uibos, A., Soo, K., Salmela-Aro, K., Järvinen, J., Mannerström, R., Suvila, E., Waechter, N., Brando, C., Kadera, S., Mascheroni, G., Cino, D., Lombi, L. van Deursen, A., van Laar, E., Pyżalski, J., Walter, N., Iwanicka, A., Ponte, C., Batista, S., Baptista, R., Schneider, L., Helsper, E. J. (2024). Digital skills among youth: A dataset from a three-wave longitudinal survey in six European countries. Data in Brief. doi: https://doi.org/10.1016/j.dib.2024.110396

Kalmus, V., Batista, S., Opermann, S., Tercova, N. ja Jaron Bedrosova, M. (2024). Child vulnerability in the digital world. D. Kutsar, M. Beilmann ja O. Nahkur (toim.), Vulnerability in Childhood and Vulnerable Subjectivity: Interdisciplinary Comparative Perspective. Springer [ilmumas].