ySKILLS-i küsitlusuuring keskendus kuue Euroopa riigi 12–17-aastaste kooliõpilaste digioskustele ja teadmistele sellest, kuidas kasutada digivahendeid, suhelda digikeskkondades ja -platvormidel, otsida ja leida informatsiooni, luua erinevat laadi sisu, tegutseda digimaailmas seaduslikult ning kaitsta ennast ja teisi veebiriskide ja -ohtude eest.
Eestist osales uuringus 9 kooli. Esimene küsitluslaine toimus 2021. aasta kevadel, mil ankeedi täitis 1249 koolinoort. Samu õpilasi küsitlesime ka 2022. ja 2023. aasta kevadel. Kestvusuuring võimaldab analüüsida noorte teadmistes, oskustes ja hoiakutes toimunud muutusi.
Esimese küsitluslaine pohitulemused oleme esitanud raportina, mis sisaldab ka näidisküsimusi, millele toetudes õpetajad saavad koos õpilastega arutleda internetitegevuste, veebiriskide ja digioskuste teemadel.
Kõigi kolme küsitluslaine kohta oleme koostanud infograafikud, mis annavad ülevaate uuringus osalenud õpilaste sotsiaal-demograafilisest taustast ning nende digioskustest ja -teadmistest 2021. aastal, 2022. aastal ja 2023. aastal ning noorte digitaalse kirjaoskuse muutumisest kahe aasta jooksul.