Geriljaturundus
Ülevaade
Geriljaturundus (guerilla marketing) on turunduskommunikatsiooni integreeritud võtete kogu, kus püütakse võimalikult väikese eelarvega ning ebatraditsioonilisi kanaleid ja meetodeid kasutades saavutada võimalikult suur ja mõõdetav tulemus.
Rakendusvõimalused
Geriljaturunduslikud kampaaniad põhinevad nutikatel ja ootamatutel ideedel ning need viiakse ellu peamiselt aega ja energiat kulutades ning väikese turunduseelarvega. Enamasti on geriljakampaania eesmärk saavutada tähelepanu ning seeläbi viirusturunduslik efekt, mis omakorda peaks saama avalikkuse ja meedia suurema tähelepanu ning kokkuvõttes tooma meediakajastuste väärtuselt kümneid ja ka sadu kordi rohkem tulu tagasi, kui olid kampaania algsed kulud. Sageli on geriljakampaaniasse kaasatud ka professionaalne suhtekorraldus. Kuigi geriljakampaania algus või põhisündmus võib toimuda offline-tegevusena, saavutatakse suurim efekt siiski sageli online-kanalite ja sotsiaalvõrgustike võimenduse kaudu.
Kohvirecordsi plakatite aktsioon
Kuidas tühjana seisvast reklaamstendi taustpildist sai geriljaturunduse aktsioonina üleöö reklaamikampaania väikesele alternatiivsele plaadistuudiole.
Foto: erakogu.
Foto: erakogu.
Foto: erakogu.
Heinekeni kontsert
Hea näide sellest, kuidas geriljaturunduse aktsioon on otsast lõpuni filigraanselt lavastatud ja mis kõige olulisem – kampaaniaga saavutati reaalsed ja mõõdetavad tulemused.
Vaata meeleolukat videokokkuvõtet (URLi vaadatud märts 2017):
- Mida nimetatakse geriljaturunduseks ja mis on selle peamine eesmärk?
- Loetlege vaadatud Heinekeni geriljaturunduse näite põhjal erinevaid turunduskommunikatsioonivorme ja kanaleid, mida on kasutatud.