Praktika majandusteaduskonnas

Praktika mõiste ja eesmärk

Praktika on õppekava õpiväljundite saavutamiseks üliõpilase eesmärgipärane tegevus töökeskkonnas. Praktika käigus on võimalik rakendada õppekava raames õpitud teadmisi, oskusi ja hoiakuid.

Enne praktikale minekut on oluline seada eesmärk ja ülesanded, sest just õigesti sõnastatud praktika eesmärk annab tegutsemisele suuna, aitab keskenduda tulemusele ja saavutatud tulemust hinnata.                                          

 

Praktika eesmärk ja ülesanded peavad kokku moodustama terviku ning olema:

 

Praktika eesmärgi ja ülesannete sõnastamiseks kasutatakse üle maailma kasutusel olevat SMART mudelit, sest  siis on eesmärk:

              o S- spetsiifiline (specific) – välja on toodud organisatsioon, kus praktika toimub ning vastatud küsimustele MIKS?, KUIDAS? ja MIDA?

                o M – mõõdetav (measurable) – mis on tulemus? Tulemus peab olema mõõdetav

                o A – saavutatav (achievable) – peab olema ellu viidav praktika aja jooksul

                o R – asjakohane (relevant) – toetab organisatsiooni strateegiat

               o T – ajaliselt ohjatud (timely) – peab olema aeg, kuna see ellu viidakse

SMART mudelit järgides on Sinu eesmärk ja ülesanded arusaadavad nii Sulle endale  kui ka juhendaja(te)le ning teistele lugejatele.

SMART mudeli kõik komponendid peavad mahttuma ühte või kahte lausesse.

Eesmärgi sõnastamise näited (praktikate aruannetest):

Hea sõnastus: Praktika eesmärk praktikaperioodi ajal (05.08–29.08.2019) ettevõttes Ükssarvik on  turundusstrateegia 2020 – 2023 väljatöötamine, kasutades turu andmeid, et suurendada turuosa 5%.
Turundusstrateegia koostamiseks on vaja koguda andmeid.

Ülesanded:
1. Koostada situatsioonianalüüs ehk turu analüüs kasutades andmeid 2015 – 2020 ning selle põhjal välja selgitada kuidas jaguneb tarbimine kliendigruppide vahel.
2. Välja selgitada olemasolev turumaht ehk mis mahus tarbitakse samu teenuseid/tooteid ning millisele sihtgrupile.
3. Koostada konkurentsi analüüs sarnaste firmade kohta (eeldatavalt vähemalt samasuunalist 50 ettevõtet).

4. Tulevikuoskuse ülesanne – tulla toime erinevates kultuurikeskkondades – koguda vähemalt 10 ettevõtte klienti tagasisidet erinevatest riikidest ning esitleda seda juhtkonnale.

 

PRAKTIKA EESMÄRGI JA ÜLESANNETE SÕNASTAMINE VÕTAB AEGA!

 

Accept Cookies