Liigu edasi põhisisu juurde

Metoodika

Küsitlusuuringu metoodika

Kolmanda laine uurimistöö ja välitööde planeerimine algas 2024. aasta märtsis. See hõlmas küsimustiku kohandamist, tõlkimist ja testimist, kvalitatiivuuringu ja andmehalduse planeerimist, küsitlusuuringu ja kvalitatiivuuringu valimi koostamist.

Küsimustik on kahes versioonis: 9–11-aastaste (3.–4. klass) ning 11–16-aastaste (5.–9. klass) küsimustik. Mõlema vanuserühma küsimuste sõnastus on sama. Vanema vanuserühma versioonis on aga rohkem teemasid ja küsimuste plokke. Ankeet koostati arvestusega, et keskmine vastamisaeg oleks 40 minutit, st kogu ankeedile jõuaks lõpuni vastata koolitunni jooksul.  

Kognitiivse testimise tegi TÜ uurimisrühm. Küsimustikke testiti väikese mugavusvalimiga, milles olid esindatud mõlema vanuserühma lapsed (n=4). Kognitiivset testimist aitas teostada TÜ psühholoogia instituudi magistrant Katre Lamp. Erilist tähelepanu pöörati küsimustiku pikkusele ja küsimuste arusaadavusele, samuti sõnastusele, et see oleks vastavuses laste endi poolt kasutatava tehnoloogiat, internetti ja veebitegevusi puudutava sõnavaraga. Vastavalt kognitiivse testimise tulemustele tehti mitmeid muudatusi, eriti küsimustiku pikkuse osas. Vähesel määral kohendati ka sõnastust, et tagada arusaadavus kõigile vanuserühmadele. 

Accept Cookies