EU Kids Online Eesti koordinaator on Veronika Kalmus, TÜ ühiskonnateaduste instituudi sotsioloogia professor. Tema peamised uurimishuvid on seotud sotsialiseerumise ehk inimeseks kujunemise, põlvkondade, väärtushinnangute, meedia- ja ajakasutuse ning suurte ühiskondlike ja kultuuriliste muutuste, sh meediastumise, andmestumise ja tehisarustumisega. Ta on avaldanud arvukalt teadusartikleid ning kolm raamatut, sh kollektiivsed monograafiad Eesti ühiskond kiirenevas ajas: uuringu “Mina. Maailm. Meedia” tulemused (TÜ Kirjastus, 2017) ja Researching Estonian Transformation: Morphogenetic Reflections (TÜ Kirjastus, 2020).
E-post: veronika.kalmus@ut.ee
EU Kids Online’i III laine projektijuht on Iiris Tuvi, TÜ psühholoogia instituudi teadur. Tema praegused uurimisvaldkonnad on laste vaimne tervis ja heaolu, laste ja noorte digitehnoloogia kasutamise ja digipädevusega seonduvad teemad. Samuti on tal huvi valetamise kognitiivsete mehhanismide ja petliku info vastuvõtlikkuse vastu ning visuaalse tähelepanu kognitiivsete mehhanismide vastu (sh kasutades ajukuva meetodeid).
E-post: iiris.tuvi@ut.ee
Andra Siibak on TÜ ühiskonnateaduste instituudi meediauuringute professor. Tema praegused uurimishuvid on seotud lapsepõlve ja hariduse andmestumise ning AI-põhiste tehnoloogiate (sh generatiivse tehisintellekti ning ennustava analüütika) kasutusega. Neid teemasid on ta põhjalikumalt avanud koostöös Giovanna Mascheroniga kirjutatud monograafiates Datafied Childhoods. Data Practices and Imaginaries in Children’s Lives (Peter Lang, 2021) ning Children and AI – Changing Digital Childhoods (Palgrave, ilmumas).
E-post: andra.siibak@ut.ee
Kadri Soo on TÜ ühiskonnateaduste instituudi sotsiaalse heaolu lektor. Tema peamised uurimisteemad on laste ja perede heaolu, laste õigused ning perevägivald. Ta on osalenud mitmetes uurimisprojektides, mis on keskendunud laste väärkohtlemisele ning noorte seksuaal- ja riskikäitumisele, sh internetis. Praegu on ta seotud rahvusvahelise laste subjektiivse heaolu uuringuga Children’s Worlds (International Survey on Children’s Well-Being, ISCWeB) ja EU Kids Online’i võrgustikuga. Ta on avaldanud artikleid teadusajakirjades nagu Child Indicators Research, Children & Society ja International Journal of Emotional Education.
E-post: kadri.soo@ut.ee
Signe Opermann on TÜ ühiskonnateaduste instituudi meediasotsioloogia teadur. Tema peamised uurimishuvid on seotud meediastumise protsessiga (sh andmestumise, platvormistumise jm ilmingutega inimeste igapäeva- ja pereelus), inimeste meediarepertuaaridega (sh uudiste- ja infotarbimisega) ning sotsiaalsete põlvkondadega. Koostöös haridusteadlastega on ta uurinud haridustehnoloogiaettevõtete tegevust nn tulevikuhariduse disainimisel. Ta on avaldanud teadusartikleid ja kaastoimetanud kaks kollektiivset monograafiat: The Routledge International Handbook of European Social Transformation (Routledge, 2018) ja Researching Estonian Transformation: Morphogenetic Reflections (TÜ Kirjastus, 2020).
E-post: signe.opermann@ut.ee
Kristjan Kikerpill on TÜ ühiskonnateaduste instituudi infoõiguse ja digisotsioloogia lektor. Viimastel aastatel on tema peamisteks uurimisteemadeks olnud hariduse andmestumine, privaatsus ja tehisintellektil põhinevate digitehnoloogiate kasutamine. Samuti on ta panustanud küberkriminoloogia ja tehnoloogia vahendatud pettuste uurimisse. Viimati avaldati Kristjani kaasautorsuses peatükk “Contextual factors of online deception and harmful information: Multidisciplinary perspectives“ kogumikus The Routledge International Handbook of Online Deviance.
E-post: kristjan.kikerpill@ut.ee
Hanna Kerstina Kartau on TÜ ühiskonnateaduste instituudi analüütik, kvantitatiivsete analüüsimeetodite õppeassistent ja ühiskonna ja infoprotsesside analüüsi õppekava magistrant. Varem on ta kaasa löönud nii Euroopa Sotsiaaluuringu töös kui ka mitmetes instituudi uurimisprojektides, keskendudes peamiselt kvantitatiivsete andmete kogumisele ning analüüsile.
E-post: hanna.kerstina.kartau@ut.ee
Katre Lamp on TÜ psühholoogia instituudi magistrant. Projekti EU Kids Online raames on tema uurimisteema „Lapsevanemate kaasatus Eesti kooliõpilaste internetikasutuses ja kaasatuse seos õpilaste küberkiusamise kogemuse ja ärevusega“. Psühholoogia erialateadmisi rakendab Katre igapäevaselt üldhariduskoolis psühholoogina, toetades Eesti koolinoorte vaimset tervist.
E-post: katre.lamp@ut.ee
Uurimisrühma varasemad liikmed:
Maria Murumaa-Mengel on TÜ ühiskonnateaduste instituudi meediauuringute kaasprofessor. Tema uurimishuvid on seotud noorte veebikommunikatsiooniga, spetsiifilisemalt võimaluste (nt mikrokuulsuse fenomen; online-intiimsus) ja riskidega (nt online-perverdid, porno, küberkiusamine), mis online-keskkondade ja suhtlusega seonduvad. Lisaks Tartu Ülikoolis tudengite õpetamisele käib Maria koolides õpilaste, õpetajate ja lapsevanematega online-võimalustest ja -riskidest kõnelemas, samuti koolitab noorsootöötajaid, nõustajaid, mäluasutuste ja infotöötajaid. Ta on avaldanud teadusartikleid ajakirjades Young: Nordic Journal of Youth Research, International Review of Information Ethics ja First Monday.
E-post: maria.murumaa@ut.ee
Marit Napp (endise nimega Sukk) on TÜ ühiskonnateaduste instituudi analüütik. Tema uurimishuvid on olnud seotud lapsepõlve andmestumisega.
E-post: marit.sukk@ut.ee