Õppematerjalid

Reflekteeriva õpetamise strateegiad:

Enesereflektsiooni kaudu õpetamisharjumuste muutmine võtab omajagu aega, samas on õpetajatel võimalik regulaarselt astuda väikeseid samme, et analüüsida oma õpetamisvalikuid kriitilise reflektsiooni kaudu. Üks võimalus seda teha on võtta pärast igat õppetundi veidi aega, et mõelda klassiruumis kogetule ning teha kindlaks võimalikud praktikad, kuidas viia klassiruumis kogetu ja oma õpetamispraktikad soovitud tulemuseni. Teine võimalus on töötada koos „kriitilise partneriga“, näiteks kolleegiga, kes saab tundi tulla ja jälgida õpetamisstiili, klassiruumi dünaamikat ning õpetaja ja õpilaste vahelist üldist suhtlust.

Mõlemad lähenemisviisid aitavad kriitilisest vaatenurgast ümber tõlgendada ja hinnata õpetajate kogemusi. Tänu sellele saavad õpetajad välja pakkuda loovaid õpetamislahendusi, täiustada oma erialaseid praktikaid ja areneda koolitajana. (Enese)refleksioon, mis aitab õpetajal areneda kriitiliselt reflekteerivaks õpetajaks,  on sealjuures võtmetähtsusega. See on enesevaatluse ja -hindamise protsess, mis parendab õpetamis- ja õppimispraktikaid. Mõlema lähenemisviisi jaoks leiate siit allalaaditavaid jaotusmaterjale koos suunavate küsimustega, mis aitavad analüüsiprotsessi läbida.

„Jaotusmaterjal eneserefleksiooniks“ pakub suunavaid küsimusi, mida küsida endalt oma tunni analüüsimisel.

„Jaotusmaterjal väliseks refleksiooniks“ pakub välisvaatlejale suunavaid küsimusi, mida kasutada õpetamispraktika süstematiseeritud analüüsimisel.