Reflekteerivate praktikatega tegelemine eeldab tavaliselt mitmest etapist koosneva eneseuurimisprotsessi läbiviimist. Proovi paigutada etapid allolevasse interaktiivsesse tabelisse, liigutades etapid õigele kohale.
Kriitiliselt reflekteeriva õpetaja arengus on eneserefleksioon võtmetähtsusega. See on osa enesevaatluse ja -hindamise protsessist, mis edendab õpetamis- ja õppimispraktikaid. Eneserefleksioon võimaldab õpetajatel näha end interaktiivsete osalejatena ja mitte kõrvaltvaatajatena (Larrivee 2000). Stephen Brookfieldi (1995) tõstab esile neli kriitiliselt peegeldavat „läätse“, mida võib vaadelda allikatena, mis toetavad kriitiliselt reflekteerivat õpetamist:
Sinises ringis: Elulood, tudengid, teooriad, kolleegid.
Sinise ringi keskel: Kriitiliselt reflekteeriv õpetamine
Kast 1 (üleval vasakul)
Meie elulood õppijate ja õpetajatena
Eesmärgid
Tulemused
Kast 2 (all vasakul)
Meie kolleegide kogemused
Strateegia
Tulemused
Kast 3 (üleval paremal)
Meie tudengite silmad
Eesmärgid
Tulemused
Kast 4 (all paremal)
Kirjanduslik ülevaade
Strateegia
Tulemused
Larrivee, B. (2000). “Transforming Teaching Practice: Becoming the critically reflective teacher” Reflective Practice, 1:3, 293-307.
Brookfield, S.D. (1995). Becoming a Critically Reflective Teacher. San Francisco, CA: Jossey-Bass.