Sammud reflekteeriva õpetamise poole

Etapid:

Reflekteerivate praktikatega tegelemine eeldab tavaliselt mitmest etapist koosneva eneseuurimisprotsessi läbiviimist. Proovi paigutada etapid allolevasse interaktiivsesse tabelisse, liigutades etapid õigele kohale.

 

Fookus:

Kriitiliselt reflekteeriva õpetaja arengus on eneserefleksioon võtmetähtsusega. See on osa enesevaatluse ja -hindamise protsessist, mis edendab õpetamis- ja õppimispraktikaid. Eneserefleksioon võimaldab õpetajatel näha end interaktiivsete osalejatena ja mitte kõrvaltvaatajatena (Larrivee 2000). Stephen Brookfieldi (1995) tõstab esile neli kriitiliselt peegeldavat „läätse“, mida võib vaadelda allikatena, mis toetavad kriitiliselt reflekteerivat õpetamist:

 

SensiClass reflective teaching lenses

Sinises ringis: Elulood, tudengid, teooriad, kolleegid.

Sinise ringi keskel: Kriitiliselt reflekteeriv õpetamine

 

 

Kast 1 (üleval vasakul)

Meie elulood õppijate ja õpetajatena

Eesmärgid

  • Vaadata praktikaid peegli teiselt poolt
  • Olla teadlik sellest, mida meie õpilased kogevad
  • Uurida meie kui õpetajate elulugusid

Tulemused

  • Teadlikkus eeldustest, mis raamistab seda, kuidas me töötame

 

 

Kast 2 (all vasakul)

Meie kolleegide kogemused

Strateegia

  • Kutsuda kolleege vaatama, mida me teeme
  • Osaleda kriitilises vestluses kaaslastega

 

 

Tulemused

  • Näha õpetamise praktikaid uues valguses
  • Oskus kontrollida, ümber mõtestada ja laiendada meie endi teooriaid erinevate praktikate kohta

 

Kast 3 (üleval paremal)

 

Meie tudengite silmad

Eesmärgid

  • Näha end läbi tudengite silmade
  • Saada üle tudengite vastumeelsusest õpetajat kriitiliselt hinnata

 

Tulemused

  • Mõista klassis eksisteerivaid võimusuhteid
  • Näha, kas tudengid mõistavad meie tegevust selliselt, nagu me seda neilt ootame

 

Kast 4 (all paremal)

 

Kirjanduslik ülevaade

Strateegia

  • Õppida tundma teemakohast kirjandust

 

Tulemused

  • Oskus sõnastada ja mõista paremini oma kogemusi
  • Selgitada eeldatavalt tundlike sündmuste ja protsesside üldisi aspekte

Kasutatud kirjandus:

Larrivee, B. (2000). “Transforming Teaching Practice: Becoming the critically reflective teacher” Reflective Practice, 1:3, 293-307. 

Brookfield, S.D. (1995). Becoming a Critically Reflective Teacher. San Francisco, CA: Jossey-Bass. 

Accept Cookies