Juhtumianalüüsid

Järgnevast juhtumianalüüsi jaotisest leiate Ungarist, Poolast, Tšehhist ja Eestist pärit õpetajate vastused, kes analüüsivad selles moodulis esitatud ressursside kasutamist. Õpetajatel paluti täita eneserefleksiooni või välisrefleksiooni ülesandeid, kasutades jaotusmaterjale ja tutvuda selles moodulis toodud materjalidega. Siin on esitatud, mida õpetajad oma kogemuse kohta ütlesid:

 

…Hindamine inspireeris mind jätkama kaasaegsete õpetamismeetodite kasutamist ja töötamist juhtumiuuringutega. Tunnis ja järelhindamise käigus avastasin, et mulle väga meeldib jälgida oma õpilaste akadeemilist arengut ja arutada nendega aktuaalseid sotsiaalseid probleeme. (Õpetaja Tšehhist)

 

..Enesehindamine oli kasulik viis klassiruumis toimunu ümberhindamiseks. Tavaliselt keskendun ma õppejõuna klassiruumis ainele ja teabele (või sisule, mida tudengitele edastan) ning seetõttu ei pööra ma sageli tähelepanu sellele, kuidas ma oma ideid edastan ja kuidas ma tudengitega räägin. Selle eneserefleksiooni kaudu oli mul võimalus just seda teha ning sealjuures ka mõelda oma loengu erinevatele tagajärgedele. Oluline on see, et õppisin oma õpetamisprotsessi kriitiliselt vaatama ja endalt küsima, kas mu õpilased: 1) said aru, mida ma neile õpetada tahan; 2) kas nad tajusid õpetatu sisu nii, nagu ma kavatsesin neile seda seletada. Selle eneserefleksiooni ülesande kaudu nägin ka seda, kas saavutan tunni eesmärgi, mille püstitasin. See eneserefleksiooniülesanne oli hea võimalus mõelda klassiruumis toimuvale ja mitte ainult sellele, mida ma õpetan, vaid ka oma õpetamisstiilile. (Õpetaja Eestist)

 

..Igasugune refleksioon oli eriti kasulik veebipõhise õpetamise ajal. Minu jaoks aus ja avatud suhtlemine minu püstitatud eesmärkidest, motivatsioonidest ja väljakutsetest (seotud peamiselt hübriidõppevormi või äsja alustatud tundidega) paneb mind tundma ebamugavalt ja kohati isegi haavatavalt. Kui katsetan midagi uut (uus õpetamise formaat, uus tunnisisu), siis näen alles hiljem, kursuse lõpus, õpilaste hinnangutes, mis õnnestus ja mis mitte, ning seda ebakindlust on mul väga raske taluda. Nimetatud põhjustel oli enesehindamine ja minu õppetöö hindamine kolleegi poolt väga kasulik ülesanne, nii sain enne semestri lõppu tagasisidet, et kaaluda muudatusi (või tunda kindlustunnet ja julgustust) oma tunni ja õpetamisstiili osas. (Õpetaja Ungarist)

 

..Minu õpetamise väline hindamine oli väga kasulik õpetaja-õpilase ja õpetaja-klassi suhte üksikasjade väljatoomisel. Olles lugenud hindajate mõtisklusi, kaalusin töömeetodite mitmekesistamist ja mõistsin, kui oluline on tähele panna, kuidas õpilased ainest aru saavad. Kaalusin refleksioonide põhjal ka erinevate materjalide kasutamist tunnis. See ülesanne pani mind mõistma, kui oluline on saada tagasisidet kelleltki, kellel võib olla teistsugune vaade õpetamisele, meetoditele või suhtlusstiilile. (Õpetaja Poolast)