Õpilaste kaasamise toetamine

Kaugõppes tuleks eristada kolme suhtlusvormi (Simonson, Schlosser ja Orellana, 2011):

  • õpilaste ja õppesisu omavaheline suhtlus, kus juhendajad pakuvad õpilastele õpikogemusi;
  • õpilase ja õpilase suhtlus, kus juhendajad struktureerivad õpikogukonda ja teevad õpilastele selgeks, kuidas nad peaksid klassis teistega suhtlema;
  • õpilase ja juhendaja suhtlus, kus juhendajad loovad raamistiku, kuidas nad õpikogemuse ajal õpilastega suhtlevad (Riggs 2020).

Õpilasekeskse lähenemisviisi jaoks veebipõhisele õppimisele võivad igas sellises suhtluses teatud juhendamismeetodid ja ülesanded soodustada õpilaste kaasamist, koostööl põhinevat õpikogukonda ja vastastikust austust. Lisaks võivad juhendajad soovida veebikursuse alguses lisada reegleid vestluse reeglite (n-ö etiketi) kohta, mis hõlbustavad lugupidavat veebipõhist õpikeskkonda (Collins et al. 2020). Turvalise veebiõppekeskkonna jaoks, kus tundlikel teemadel saab konstruktiivselt arutada, võib olla vajalik kehtestada konkreetsed reeglid või juhised, mis julgustavad samuti õpilaste kaasamist. Milliseid tegevusi saavad õpetajad igas suhtlusvormis kasutada? (Simonsoni, Schlosseri ja Orellana, 2011 põhjal)

 

Kasutatud kirjandus:

Collins B., Day R., Hamilton J., Legris K., et al. (2020). “12 Tips for Pivoting to Teaching in a Virtual Environment.” MedEdPublish, 9: 1. Available at: https://www.mededpublish.org/manuscripts/3456

Riggs, Shannon. (2020). “Student-Centered Remote Teaching: Lessons Learned from Online Education.” Transforming Higher Ed. Available at: https://er.educause.edu/blogs/2020/4/student-centered-remote-teaching-lessons-learned-from-online-education

Simonson, M., Schlosser, C., & Orellana, A. (2011). Distance education research: A review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23:2–3, 124–142.