Õppematerjalid

Kaasava ja õppijakeskse e-õppe keskkonna rajamiseks peavad õpetajad looma ruumi, kus õpilased saavad end vabalt väljendada (ADL 2020). On õpilasi, kes eelistavad suulise arutelu asemel kasutada kirjutamist vestlusaknasse. Samal ajal on ka neid, „kelle jaoks on enda väljendamine klassiruumis ebamugav, ent virtuaalkeskkonnas tunnevad end sõna võttes julgelt“ (Kelly 2013).

E-õppe puhul on ka oluline pakkuda n-ö kohta tunnete väljendamiseks. See pole mitte ainult oluline õpilaste heaolu tagamiseks, vaid aitab ennetada ka võimalikke emotsionaalseks kiskuvaid arutelusid. „E-õppe platvormidel võib olla raske lugeda välja tundeid, tujusid, kehakeelt ja grimmasse.“ Seepärast on oluline paluda õpilastel tunni alguses öelda, kuidas nad end tunnevad. Nad võivad seda teha nii emotikoni, pöidlamärgi või mõne skaala kaudu (ADL 2020).

Selles e-moodulis on materjalid õpetajatele, mis toetavad õpilaste kaasatust klassiruumis ja aitavad kaasa õppekava koostamisele.

Kasutatud kirjandus:

ADL. (2020). „What Do Safe, Respectful and Inclusive Virtual Classrooms Look Like?“ Available at: https://www.adl.org/education/resources/tools-and-strategies/what-do-safe-respectful-and-inclusive-virtual-classrooms

Kelly, R. (2013). „Managing Controversy in the Online Classroom.“ Available at: https://www.facultyfocus.com/articles/online-education/online-course-design-and-preparation/managing-controversy-in-the-online-classroom/