Kuigi oleme loonud eraldi e-mooduli kaasavast haridusest, kordame üle, mida selle all silmas peame. Kaasav haridus keskendub kahele dimensioonile:
Haridustöötajad, kes viivad ellu kaasava hariduse põhimõtteid, tajuvad mitmekülgsust lisaväärtusena. Oma töös on nad kehtestanud austava suhtluse reeglid, arutlevad ja lahendavad võimalikke konflikte, mis õpilaste seas on tekkinud. Samuti kavandavad nad hindamisstrateegiaid, mis tunnustavad õpilasi kaasava käitumise puhul. Kuidas aga viia ellu neid samu põhimõtteid virtuaalkeskkonnas?
Andrea Dominigue (2016) on öelnud, et kaasava e-õppe jaoks peavad läbiviijad võtma arvesse järgmisi näitajaid:
Need näitajad toovad välja veebipõhise hariduse ainulaadse ülesehituse ja kutsuvad juhendajaid oma tunde tahtlikult planeerima, et mitte ainult hõlbustada õpilaste osalemist, vaid luua ka keskkond, mis on igale õpilasele mugav. Nii saavad õpilased mistahes teema puhul aruteluga liituda. Arvestades õpilaste potentsiaalselt suurt mitmekesisust veebiklassis, on ka nende vajadused ja kogemused väga erinevad. Sellest tulenevalt võib veebiarutelu tekitada konflikte ja teatud teemad võivad olla tundlikud ning tekkivaid konflikte peab juhtima õpetaja.
Dominigue, A. D. (2016). Online and blended pedagogy in social justice education. In M. Adams & L. A. Bell (Eds.), Teaching for diversity and social justice (3rd ed.) (pp. 369- 396). New York, NY: Routledge.