Projekti lõpukonverents Eestis “Tundlikud teemad minu klassiruumis” – 28.04.2022

Bänner

 

 

28. aprillil Tartu Erinevate Tubade Klubis peetaval konverentsil keskendutakse vastuoluliste küsimuste käsitlemisele üld- ja kõrghariduses. Arutatakse, kuidas peaks õpetaja või õppejõud valmistama ennast, oma tunni- ja õppekava ja ka auditooriumit ette väga hellade teemade arutamiseks. Konverentsil osalemiseks saab juba registreeruda.

 

Maailmas toimuvad muutused tulevad alati (üli)õpilastega auditooriumisse kaasa. Ehkki pedagoogid ja õppejõud on oma valdkonna eksperdid, ei pruugi aine-, metoodika- ja didaktikateadmistest alati piisata, et mõnda tundlikku küsimust või olukorda analüüsida, arutada või ka lahendada. Tartu Ülikooli eestvedamisel koostasid nelja Ida-Euroopa ülikooli töötajad õpetajaid ja õppejõude toetavad materjalid, millega tutvuma ja mille üle arutama on oodatud kõik huvilised.

 

Konverents toimub tundlike teemade käsitlemise projekti raames, mis sündis elust enesest. „Olen ise olnud õpetajana olukorras, kus 7. klassi õpilane proovis igal võimalusel mainida, et tegelikult ei saanud juute teise maailmasõja ajal nii palju hukka, kui räägitakse,“ sõnas projektijuht Heidi Maiberg. Projektitiimi arutelud näitasid, et olukordi, kus emotsioonid saavad faktidest võitu ja akadeemiline arutelu võib muutuda solvavaks ja mõtlematuks, tuleb ette nii üld- kui ka kõrghariduses. Eriti hoolikas tuleb olla usundite, soo, seksuaalsuse, rände ja äärmuslusega seotud teemade käsitlemisel.

 

Projekti eesmärk on pakkuda õpetajatele või õppejõududele tuge eri teemade käsitlemisel, iseenda ja auditooriumi ettevalmistamisel ning keeruliste olukordade ennetamisel ja lahendamisel. Konverentsil tutvustatakse projekti käigus loodud e-kursuseid, mooduleid, juhendmaterjale ja tööriistakaste, mis võtavad arvesse just Ida-Euroopa riikide aja- ja kultuurilugu. Valminud materjalid aitavad eksperdil saada teadmisi sageli vastuolusid tekitavate teemade kohta ning pakuvad metoodilisi ja didaktilisi nõuandeid. Lisaks materjalide katsetamisele saab konverentsil toimuvatel aruteludel jagada ka oma kogemusi tundlike teemade käsitlemisel ja proovida leida lahendust küsimusele, miks on seda raske teha.

 

Konverents „Tundlikud teemad minu klassiruumis“ toimub 28. aprillil algusega kell 10.00 Erinevate Tubade Klubis (Tartus). Kuna kohtade arv on piiratud, tasub enda juba aegsasti registreerida. Hoia pilk peal ka konverentsi FB lehel.

 

Ürituse kava:

  • 10.00–10.30 Äratuskohv
  • 10.30–10.50 Konverentsi sissejuhatus ja projekti tutvustus

Päevajuht Toomas Tuul (Elva Gümnaasium) ja projektijuht Heidi Maiberg (Tartu Ülikool)

  • 10.50–12.00 vestlusring „Tundlikud teemad klassis – milleks pole mind ette valmistatud?“

Vestlusringis osalevad Tiina Tubli (Elva Gümnaasium), Aare Ristikivi (Hugo Treffneri Gümnaasium) ja Alar Kilp (Tartu Ülikool). Moderaator Mari-Liis Nummert (Tartu Ülikool).

  • 12.00–12.45 Lõunapaus
  • 12.45–14.15 Töötoad

    1. Kuidas siis seda kõike teha? Juhend haridustöötajale tundlike teemade käsitlemiseks
    2. Ränne, religioonid, äärmuslus, juudid, romad, seksuaalsus – toetavad materjalid nendel teemadel rääkimiseks
    3. Kaasava ja reflektiivse õpetamise tööriistad
  • 14.15–14.35 Kohvipaus
  • 14.35–16.00 Töötuba „Räägiks asjast. Aga nii, et kinga ka ei saaks!“

Päevajuht Toomas Tuul

 

Projekti „Tackling Sensitive Topics in a Classroom“ rahastab Euroopa Komisjon programmi „Erasmus+“ teise põhimeetme „Strategic Partnership for Higher Education“ meetme alusel.

Lisateave:
Heidi Maiberg, projekti „Tundlike teemade käsitlemine klassiruumis“ projektijuht, heidi.maiberg@ut.ee