Ülesanne
Paluge õpilastel:
1) moodustada rühmad nende identiteedi alusel ja
2) selgitada antud rühmadesse liitumise põhjuseid ja põhjendusi.
1. samm. Läbirääkimised
Kõik õpilased hakkavad üksteisega rääkima, üksteist kuulama ja isiklikku teavet vahetama, et teha otsuseid iseenda ja üksteise identiteedi kohta. Õpilased tutvustavad end ja julgemad algatavad vestlusi. Vestluste kaudu saavad õpilased moodustada rühmi, pidada läbirääkimisi ja otsustada rühmade moodustamise aluste üle.
2. samm. Rühmad ja identiteedid
Rühmade moodustamise lõpus peavad õpilased rääkima läbi, kuidas ülejäänud klassile oma rühmitamist selgitada. Õpilased võivad leida oma identiteedi võtmeks erinevaid tunnuseid nagu poliitika, religioon, traditsioonid, etniline kuuluvus või muu. Iga kord, kui grupi moodustamise põhimõtet nimetatakse, on see võimalus kriitiliseks aruteluks mõiste ja kaasava õppe tähtsuse üle.
3. etapp. Peegeldus
See tegevus mitte ainult ei hõlbusta õpilastel kõnelemist ja üksteise kuulamist, vaid aitab ära tunda ka klassiruumi mitmekesisust ja kaasamise tähtsust. Õpilased vahetavad isiklikku teavet, proovivad üksteist mõista ja tähendusrikkaid suhteid luua. Teisisõnu aitab see ülesanne õpilastel kogemuste vahetamise kaudu õppida, seeläbi nende mitmekesisest kollektiivist kasu saades. See harjutus aitab rõhutada ka identiteedi heterogeensust klassiruumis.
Allikas: Puud, Kathryn. (2003). Erinevate õpilasrühmade tõhus õpetamine: mõtisklus õpetamise ja õppimise strateegiate üle. Australian Journal of Adult Learning, 53:2, 234-252