Õppekava koostamine

Õppe- või ainekava koostamise olulisust ei tohiks alahinnata, olgu kursust läbi viidud veebis või silmast silma. Õppekava on „esimene võimalus õppejõududele edastada oma filosoofia, ootused, nõuded ja muu kursuse teave“ (Fuentes et al. 2021). Arvestades ainekava olulisust, on oluline, et õppurid saavad õpetajatelt küsida ainekava kohta tagasisidet ja kohandada oma õppekavasid nii, et need peegeldaksid kaasavat keskkonda, olgu siis tegemist näost näkku või e-õppega. Näiteks Kevin Gannon Grand View Ülikoolist töötas välja malli „Õppekava õpilaste vaatenurgast“, mida õpetajad või õppejõud saavad kasutada just selleks, et saada rohkem teada (üli)õpilase perspektiivi kohta.

 

Mida saavad õpetajad veel teha, et edendada kaasatust oma aine- või õppekava kaudu?

Näiteid kaasatuse põhimõtetest

Meie pühendumus kaasamisele  

Meie kolledž on pühendunud õppekeskkonna loomisele, mis vastab mitmekesise üliõpilaskonna vajadustele. See tähendab, et kõigile õpilastele, sealhulgas puuetega õpilastele, tagatakse võrdne ja õiglane juurdepääs kõigile kursuse ja klassiruumi materjalidele. Teie juhendajatena oleme pühendunud sellele, et osalejatel oleks edu saavutamiseks vajalikud ressursid ja võimalused.

Meie eesmärk on pakkuda kursuse materjale, mis on kättesaadavad kõigile osalejatele – ka neile, kes kasutavad tehnilisi abivahendeid või kellel on erinevad õppimisvajadused. Andke meile teada, kui leiate, et mõnele koolitusmaterjalile ei ole ligipääsu või need ei toimi, et saaksime teha koostööd, et parandada ligipääsetavust ja kasutatavust kõigi jaoks.

Oleme alati avatud ettepanekutele.

(Heather Mariger, Chemeketa Community College ja Kaitlin Lucas, Kesk-Euroopa ülikool)

Ligipääsetavuse avaldus

See kursus on loodud spetsiaalselt mitmekesise õpikeskkonna edendamiseks. Palun teavitage mind kõigist ettenägematutest takistustest, mis võivad teie õppimist takistada. Võite minuga igal ajal rääkida probleemidest või küsimustest, mis teil ülesannete, tegevuste või hinnangute kohta võivad tekkida.

(Natalia Nyikes ja Kaitlin Lucas, Kesk-Euroopa ülikool)

 

Kasutatud kirjandus:

Fuentes, M.A., Zelaya D.G., Madsen J.W. (2021). Rethinking the Course Syllabus: Considerations for Promoting Equity, Diversity, and Inclusion. Teaching of Psychology 48(1):69-79.

Gannon, K. “The Syllabus from a Student Perspective” http://www.thetattooedprof.com/wp-content/uploads/2019/09/The-Syllabus-from-a-student-perspective.pdf