Kaugõppes tuleks eristada kolme suhtlusvormi (Simonson, Schlosser ja Orellana, 2011):
Õpilasekeskse lähenemisviisi jaoks veebipõhisele õppimisele võivad igas sellises suhtluses teatud juhendamismeetodid ja ülesanded soodustada õpilaste kaasamist, koostööl põhinevat õpikogukonda ja vastastikust austust. Lisaks võivad juhendajad soovida veebikursuse alguses lisada reegleid vestluse reeglite (n-ö etiketi) kohta, mis hõlbustavad lugupidavat veebipõhist õpikeskkonda (Collins et al. 2020). Turvalise veebiõppekeskkonna jaoks, kus tundlikel teemadel saab konstruktiivselt arutada, võib olla vajalik kehtestada konkreetsed reeglid või juhised, mis julgustavad samuti õpilaste kaasamist. Milliseid tegevusi saavad õpetajad igas suhtlusvormis kasutada? (Simonsoni, Schlosseri ja Orellana, 2011 põhjal)
Collins B., Day R., Hamilton J., Legris K., et al. (2020). “12 Tips for Pivoting to Teaching in a Virtual Environment.” MedEdPublish, 9: 1. Available at: https://www.mededpublish.org/manuscripts/3456
Riggs, Shannon. (2020). “Student-Centered Remote Teaching: Lessons Learned from Online Education.” Transforming Higher Ed. Available at: https://er.educause.edu/blogs/2020/4/student-centered-remote-teaching-lessons-learned-from-online-education
Simonson, M., Schlosser, C., & Orellana, A. (2011). Distance education research: A review of the literature. Journal of Computing in Higher Education, 23:2–3, 124–142.