Kaasav digitaalne õpe

Selle e-mooduli teema:

 

Koroonaviiruse pandeemia tulemusel asendus klassiõpe kaugõppega. On näha, et veebipõhine õpe jääb hariduse lahutamatuks osaks ka pärast pandeemiat. Veebikeskkonnas õpetamine tõi aga kaasa mitmeid väljakutseid ning nõudis uusi õpilastega suhtlemise viise, kaasajastatud õppesisu edastamise viise ja erinevaid strateegiaid arutelude modereerimiseks, sh võimalikuks konfliktide ennetamiseks ja leevendamiseks. Veebiõppega tegelevad õpetajad peavad samuti kaaluma lähenemisi tundlike ja vastuoluliste teemade käsitlemiseks, sest „peaaegu iga arutelu võib muutuda tundlikuks, kui tekivad emotsionaalsed reaktsioonid, kui on poliitilisi erimeelsusi selles osas, mis peaks edasi juhtuma, või väljakutsed, kuidas probleeme lahendada“ (Lowe ja Jones 2010, 2).

Samuti võib veebipõhine õppekeskkond avaldada õpetajatele suuremat survet õpilastega suhtlemisel ja turvalise aruteluruumi pakkumisel. „Paljud veebi-/kaugõppe juhendid kirjeldavad õpetajate pideva ja sisuka kohaloleku ja õpilaste toetamise tähtsust“ ning seetõttu peavad õpetajad olema valmis veebikeskkonnas suhtlemisega seotud väljakutseteks (AITSL 2020). Kuid saadaolevad õpperessursid, mille eesmärk on hõlbustada klassiarutelusid ja vähendada konflikte tundliku sisu käsitlemisel, on tavaliselt piiratud traditsioonilise klassiruumis toimuva õppega, mitte veebiplatvormide omaga. Selle lünga täitmiseks tuleb esmalt mõista veebipõhise õppe iseärasusi ja seejärel leida lähenemisi vastuoluliste teemade haldamiseks.

 

E-mooduli eesmärgid:

See e-moodul uurib, mis on „õpetaja teadlik kohalolek“ ja „õpilaste toetamine“virtuaalkeskkonnas, pakkudes lähenemisi ja nõu reflekteerivaks õpetamiseks.

Kasutatud kirjandus:

Australian Institute for Teaching and School Leadership (AITSL). (2020) „What works in online/distance teaching and learning?“ Available at: https://www.aitsl.edu.au/research/spotlight/what-works-in-online-distance-teaching-and-learning

Lowe, Pam and Helen Jones. (2010). Teaching and Learning Sensitive Topics, Enhancing Learning in the Social Sciences, 2:3, 1-7.