Kokkuvõte
Tehnoloogilised arengud loovad küll uusi kanali- ja vormipõhiseid võimalusi turunduskommunikatsiooniks, ent nagu ilmneb nii erinevate ekspertide kui ka praktikute arvamustest, on tähtsaim kommunikatsioonielement jätkuvalt sõnumi sisu.
Teisalt ootavad lähitulevikus laiemat diskussiooni paljud kogu ühiskonda puudutavad küsimused, millega tuleb silmitsi seista juba täna:
- eraisiku privaatsus digitaalses ruumis;
- kommertssõnumite üleküllus;
- kommertssõnumite hübridiseerumine ajakirjandusliku diskursusega, mis muudab sõnumid vastuvõtjale raskesti eristatavaks ja analüüsitavaks.
Märkimisväärne on asjaolu, et neid tendentse toovad välja nii eriala tippspetsialistid ja praktikud kui ka meediauurijad. Järeldus on üks: ühiskonnas on juba alanud digiajastu uued diskursiivsed muutused, mida ei ole võimalik (ega võib-olla ka vajalik) ainult seadustega reguleerida – vaja on laiapõhjalist ühiskondlikku arutelu ja kokkuleppeid, kuidas ja millises digitaalses inforuumis me soovime elada.