Õppeaine tagasiside küsimustiku tõlgendamise juhend õppejõule
Avaleht
Koostajad: K. Uiboleht, A. Schults, M. karm, A. Valk
Alates 2019. aasta kevadsemestrist Tartu Ülikoolis kasututav õppeaine tagasiside küsimustik on mõeldud eelkõige õppejõule oma õppeaine arendamiseks. Küsimustik võimaldab saada tagasisidet üliõpilase õpikogemuse kohta õppeaines tervikuna. Kui õppeainet õpetab mitu õppejõudu, siis on oluline roll vastutaval õppejõul, kes saab infot kasutada õppeaine kui terviku arendamiseks.
Küsimustiku ülesehituse, väidete ja küsimuste aluseks on kõrgharidusvaldkonna õpetamise ja õppimise uuringud. Vastused võimaldavad mõista, kuivõrd aines loodud õpikeskkond toetas õppimist ja milliseks kujunes õppija panus. Viimane on hädavajalik, et õppimine saaks toimuda.
Õppeaine tagasiside küsimustik on üks õppeaine arendamiseks info kogumise võimalustest. Õppejõud saab kasutada erinevaid meetodeid õpetamise kohta info kogumiseks . Näiteks võib küsida üliõpilaste tagasisidet õppeprotsessi kestel, et muutuste vajaduse ilmnemisel kiiresti reageerida.
Siinse juhendi eesmärk on toetada õppejõudu õppeaine tagasiside küsimustikuga kogutud info tõlgendamisel ning sellest lähtuvalt õppeaine arendamisel. Juhendi koostamise aluseks on õppeaine tagasiside küsimustiku testimise käigus saadud info, inspiratsiooniks oli Rootsi Kuningliku Tehnikainstituudi vastav juhend .
Uue õppeaine tagasiside küsimustikuga 2019. aasta kevad- ja sügissemestril kogutud andmeid analüüsiti põhjalikumalt ning tulemused on avaldatud artiklis, millega saab tutvuda nii eesti keeles kui inglise keeles.