N-TELG lühitutvustus
N-TELG on innovatiivne teaduspõhine mudel, mis loob võimaluse arendada noortele suunatud teenuste ja tegevuste korraldust ning toetada nende kvaliteeti võttes aluseks noortekeskse lähenemise kontseptsiooni (NKL). N-TELG on koostatud Tartu Ülikooli Narva kolledži projekti „Noortekesksel lähenemisel põhineva kohaliku tasandi noorsootöö korralduse uuendusliku mudeli arendamine“ raames. Projekti toetajad olid Haridus- ja Teadusministeerium, Haridus- ja Noorteamet ja Euroopa Sotsiaalfond.
Projekt koosnes kolmest tegevussuunast:
1. Noortekeskse lähenemise kontseptualiseerimine
Selle tegevussuuna raames kaardistati asjakohased uuringud ja teaduskirjandus ning analüüsiti selle põhjal rahvusvahelist noortekesksest lähenemise käsitlust.
Tegevussuuna raames viidi läbi ka uuring Eesti ekspertide hulgas noortekeskse lähenemise komponentide kõlapinna väljaselgitamiseks.
Tegevuste tulemusena valmis teoreetiline käsitlus noortekesksusest ja kontseptsioon selle definitsioonist ja komponentidest. Tulemused on kajastatud raportis „Noortekeskse lähenemise teoreetiline alus: taust, kontseptsioon ja selle kõlapind Eestis“.
2. Komponentidepõhine uurimustöö
Tegevussuuna raames töötati välja uurimisstrateegia selleks, et saada paremini aru, milline tähendus on väljatöötatud teoreetilisel noortekeskse lähenemise kontseptsioonil Eesti noorsootöös. Uuring viidi läbi avatud noorsootöö valdkonnas ja kokku toimus 8 fookusgrupi intervjuud kokku 23 osalejaga. Uuringu tulemused on kirjeldatud raportis „Noortekeskse lähenemise teoreetiline kontseptsioon avatud noorsootöö kontekstis. Uuringuraport“.
3. Mudeldamine
Projekti kolmandas tegevussuunas töötati eelnevate tegevuste põhjal välja terviklik mudel noortekesksel lähenemisel põhineva kohaliku tasandi noorsootöö korralduse uuenduslikuks arendamiseks. Mudeli rakendatavuse analüüsiks viidi läbi simulatsioon 34 osalejaga.
Mudeli nimeks sai N-TELG ja see on kirjeldatud dokumendis „Noortekeskse lähenemise rakendamise mudel N-TELG. Mudeli lähtekohad, rakendatavus ja olemus“.
N-TELG mudeli loomise taga on Narva kolledži noorsootöö õppekava meeskond: Andu Rämmer, Anne Kivimäe, Maria Žuravljova ja Kaur Kötsi.