Õpetamismeetodid kõrgkoolis
Milliseid õppemeetodeid kasutada?
Igal õppejõul on oma läbiproovitud õpetamisviis, mille abil ta loob just temale omaste vahenditega keskkonna, milles aine õppimine toimub. Hoolimata väljakujunenud tööviisist ning harjumuspärasest õpikeskkonnast, kerkib iga õppejõu ette aeg-ajalt vajadus leida mõni uus õppemeetod, sest vanad võtted on ennastki ära tüüdanud, üliõpilased muutunud, teemad uuenenud või probleemid keerukamaks läinud. Ei ole ühte universaalset viisi, mis alati ühtviisi tõhusalt eesmärgile viiks, ent mida rohkem on õppejõul vahendeid, õppemeetodeid, võtteid ja ideid õpikeskkonna kujundamiseks, seda rohkem on tal võimalusi üliõpilaste õppimist toetada ja suunata.
Käsiraamat ”Õppemeetodid kõrgkoolis” on mõeldud õppejõududele, kellel on tahtmist mitmekesistada õppemeetodite valikut oma aines ning kes on huvitatud, et üliõpilased õpiksid huvi ja rõõmuga nii kõrgkoolis kui ka edasises elus. Rõõm õppimisest on suurem sügava õppimise korral ning käsiraamatust on võimalik leida hulganisti õppemeetodeid, mis toetavad järelemõtlemist ja edasimõtlemist.