Sellest lehestikust leiab õpistsenaariume koostöise projekti läbiviimiseks. Need on suurepärane võimalus omandada ja kinnistada ülekantavaid oskusi käsikäes erialateadmiste täiendamisega. Toodud näited on kultuuri ja ajalugu käsitlevatelt võõrkeele kursustelt ülikoolis, aga sarnaseid projekte võib ette võtta ka teistes haridusastmetes ja teemavaldkondades.

Projektide kestuse ja loodava sisu mahu üle otsustavad õppejõud-õpetajad-juhendajad vastavalt vajadustele ja võimalustele. Silmas tuleb küll pidada, et erinevad etapid on üsna aeganõudvad, tegemist on pigem pikemaajalise ettevõtmisega. Projekt hinnatakse arvestatuks või mittearvestatuks.

Lehestikus on kirjeldatud, millised on meeskonnatöö projekti koostamise eesmärgid, etapid ja võimalik ajakasutus. Näitena on ära toodud 2019/2020 õppeaastal Tartu Ülikooli maailma keelte ja kultuuride kolledži hispaania keele ja kirjanduse erialal valminud kakskeelne näitus Hispaania ajaloolistest küladest ja väikelinnadest ning 2020/2021 õppeaastal samas loodud veebiajakirja ning podcastide seeria Hispaania ajaloost läbi kirjandusteoste.

Koostöö on lahutamatu osa nii akadeemilisest kui tööelust.
Image by StartupStockPhotos from Pixabay

 

Haridus- ja noorteameti vappIT Akadeemia logo 

Õppematerjali on loonud Mari Kruse ja Virginia Rapun Mombiela Haridus-ja noorteameti IT-akadeemia toetusel arendusprojektis
"Võõrkeeltega seotud erialaste digipädevuste arendamine Tartu Ülikooli maailma keelte ja kultuuride kolledžis".