3.3. Ettevõtlikkuspädevuse toetamine õppesisu näidetena

sissejuhatus 3.3. ETTEVÕTLIKKUSPÄDEVUSTE TOETAMINE ÕPPESISU NÄIDETENA

Kunstitundi sobivad hästi ettevõtlust ja ettevõtlikkust soosivad ülesanded, nii need, mis mudeldavad kunstniku töös vajaminevad ettevõtluspädevusi kui ka need, kus õpilased saavad enda ideid pikemalt arendada. Allpool mõned ideed ülesanneteks, mille abil kunstitunnis ettevõtlikkust ja ettevõtlust käsitleda.


ylesanne Loo! Looge koos õpilastega õppeühik. Niivõrd paljut on koolis õppija jaoks ettemääratud – mis kell ta kus peab olema, milliste ülesannetega tegelema ja mil moel oma arengut tõestama. Et õpilane oma ettevõtlikkuspädevust tõeliselt rakendada saaks peaks olema tal ka võimalus enda huvisuundi avada, ise eesmärke seada ja nende täitmise poole liikuda. Seda ka igapäevases õppetöös – kunstiõpe on selle poolest suurepärane, sest võimaldab kõikvõimalikke eluvaldkondi ja huvisuundi kaasata. Õppijatega koos õppeühiku kavandamine võimaldab ka õppimist ning õpioskusi avada ning koos õppijatega arutada, milline on nende jaoks väärtuslik õppimine.

mõtlemiseks Mõtle! Kirjuta kunstiprojekti plaan. See võiks sisaldada järgmisi osi: (eesmärgid, kirjeldus, eelarve, ajakava, portfoolio). Kunstnikud vormistavad oma ideid projektitaotlusteks erinevatele rahastusfondidele, näiteks Eesti Kultuurkapitalile, Kultuuriministeeriumile, Avatud Eesti fondile, kohalikele omavalitsustele, aga ka Euroopa Komisjonile. Igal konkursil ja fondil on omad nüansid, kuid üldplaanis koosneb projektitaotlus projekti eesmärgist, idee kirjeldusest, eelarvest, ajakavast ning lisaks tuleb esitada kunstniku portfoolio ja biograafia. Võtke sihikule üks fond, uurige selle tingimusi ning kirjutage õpilaste ideede põhjal projektitaotlus.


ylesanne Loo! Kureeri näitus ja kirjuta näitusetaotlus galeriile. Mõtle teemale, mis sind köidab. Uuri, kuidas kunstnikud seda teemat on käsitlenud. Kirjuta näituse idee kaasates mõttes professionaalsete kunstnike töid. Teise võimalusena võid kunstnikeks paluda grupikaaslasi. Näituse ideetaotlus peaks sisaldama: teema ja ideestiku (käsitlusviisi) kirjeldust, kunstnike nimekirja ja lähenemisi teemale, ajakava, eelarvet. Võid taotluse alusel ka koolis näituse päriselt valmis kureerida ja eksponeerida.


ylesanne Loo! Illustreeri mõnda tuntud laste- või noorteraamatut. Sellele ülesandega jäljendame raamakunstiniku positsiooni. Tal on ees kindel lugu, mida illustratsioonidega teotada. Ülesanne suunab õpilasi mõtlema, millised on raamatus esitatud loo olemus, peamine idee ja põhisündmused. Samuti on selles ülesandes võimalus mõtestada ka sihtrühma, keda raamat kõnetada võiks ja milline pildikeel seda toetaks.