
3.3. Ettevõtlikkuspädevuse toetamine õppesisu näidetena
3.3. ETTEVÕTLIKKUSPÄDEVUSTE TOETAMINE ÕPPESISU NÄIDETENA
Kunstitundi sobivad hästi ettevõtlust ja ettevõtlikkust soosivad ülesanded, nii need, mis mudeldavad kunstniku töös vajaminevad ettevõtluspädevusi kui ka need, kus õpilased saavad enda ideid pikemalt arendada. Allpool mõned ideed ülesanneteks, mille abil kunstitunnis ettevõtlikkust ja ettevõtlust käsitleda.

Mõtle! Kirjuta kunstiprojekti plaan. See võiks sisaldada järgmisi osi: (eesmärgid, kirjeldus, eelarve, ajakava, portfoolio). Kunstnikud vormistavad oma ideid projektitaotlusteks erinevatele rahastusfondidele, näiteks Eesti Kultuurkapitalile, Kultuuriministeeriumile, Avatud Eesti fondile, kohalikele omavalitsustele, aga ka Euroopa Komisjonile. Igal konkursil ja fondil on omad nüansid, kuid üldplaanis koosneb projektitaotlus projekti eesmärgist, idee kirjeldusest, eelarvest, ajakavast ning lisaks tuleb esitada kunstniku portfoolio ja biograafia. Võtke sihikule üks fond, uurige selle tingimusi ning kirjutage õpilaste ideede põhjal projektitaotlus.
Loo! Kureeri näitus ja kirjuta näitusetaotlus galeriile. Mõtle teemale, mis sind köidab. Uuri, kuidas kunstnikud seda teemat on käsitlenud. Kirjuta näituse idee kaasates mõttes professionaalsete kunstnike töid. Teise võimalusena võid kunstnikeks paluda grupikaaslasi. Näituse ideetaotlus peaks sisaldama: teema ja ideestiku (käsitlusviisi) kirjeldust, kunstnike nimekirja ja lähenemisi teemale, ajakava, eelarvet. Võid taotluse alusel ka koolis näituse päriselt valmis kureerida ja eksponeerida.
