Liigu edasi põhisisu juurde

Uudised


31. märts 2015  Eestis toimus esimene Uuringulaeka pilootkoolide kogemuspäev!

koogitrall-01.jpg

Üritusel osalesid 6 kooli: Konguta Kool, Nõo Põhikool, Tartu Kivilinna Kool, Tartu Jaan Poska Gümnaasium, Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium ja Jõgevamaa Gümnaasium.

Kogemuspäeva jooksul tutvusid 6 kooli õpetajad, õppejuhid ja direktorid Uuringulaeka projektiga, kogesid uurimuslikku õpet ja osalesid Uuringulaeka platvormi kaasava disaini töötoas.

Algus sai pandud viljakale koostööle ja juba selle kuu lõpus kohtume uuesti, et üheskoos arendada uuenduslikke viise uurimusliku õppe rakendamiseks klassiruumis ja väljaspool.

Uuringulaeka meeskond tänab kõiki kogemuspäeval osalenuid!


11. detsember 2014  Uuringulaeka kogukonna rajamine on alanud!

full_color_small.jpg

Nüüd on Teil võimalik liituda Uuringulaeka kogukonnaga! Kõigil huvitatutel palume täita lühikese registreerumisankeedi, mille leiate siit.

Uuringulaekas peitub aardeid kõigile – nii algkooli- ja keskkooliõpetajatele, teadlastele, muuseumide või teaduskeskuste töötajatele kui ka õpetajakoolituse või loodus- ja tehnoloogiavaldkonna tudengitele. Kui liitute Uuringulaeka kogukonnaga, on teil võimalik osa saada koolitustest, uudsetest uurimusliku õppe materjalidest ja ressurssidest, jagada oma kogemusi ning meetodeid ja olla osa suurest üle-euroopalisest Uuringulaeka võrgustikust.

Registreerumisvormi täitmine võtab aega 1-2 minutit ning võimaldab meil teada saada, millisest informatsioonist oleksite huvitatud!


10. november 2014 – Uuringulaeka projekt on nüüd Scientixi veebipõhises projektide andmebaasis

Scientix

Scientix on EL-i 7. raamprogrammi projekt, millega tahetakse edendada ja toetada üle-euroopalist koostööd STEM-valdkonna (STEM – Science, Technology, Engineering, Mathematics) õpetajate ja haridusteadlaste ning poliitikute ja teiste valdkonnas tegevate haridusekspertide vahel. Scientixi peamised osapooled on STEM-valdkonna õpetajad, teadlased ja projektijuhid ning poliitikud. Scientixi üks tegevustest on koguda ja levitada teavet Euroopa tasandi ja riiklike algatuste kohta teadushariduse valdkonnas. Uuringulaeka projekt on nüüdsest Scientixi projektide andmebaasis. Andmebaasi on kogutud nii rahvusvahelised kui riiklikud teadushariduse algatused ja projektid üle kogu EL-i.

Projektide raames valminud materjalid opilastele ja õpetajatele on samuti võimalik linkida Scientixi ressursihoidlasse.


9. november 2014 – Uuringulaeka projekti tutvustati iSER-i konverentsil Kapadookias, Türgis

iSER 2014

Prof Bulent Cavas Türgi kolledžite ühendusest BEKAS tutvustas Uuringulaeka projekti iSER-i (International Society for Educational Research) maailmakonverentsil, mis toimus Türgis Kapadookias. iSER on ülemaailmne organisatsioon, mille eesmärk on pakkuda arutelukeskkonda haridusteadlastele, poliitikutele, pedagoogidele ja teistele huvigruppidele, kes soovivad anda oma panuse olemasoleva teadmistebaasi täiustamisse ning valdkonna arengusse.


7. november 2014 – Uuringulaeka projekti tutvustati Scientixi konverentsil Brüsselis.

Scientix

Uuringulaeka projekti tutvustati 2. Scientixi konverentsil, mis toimus 24.–26. oktoobril 2014 Brüsselis. 70 loengu, 14 töötoa, 7 ümarlaua, 25 esindusboksi ja üle 600 osalejaga konverents oli Euroopa üks suurimaid STEM-valdkonna (STEM  – Science, Technology, Engineering, Mathematics) üritusi. Uuringulaeka projekti flaiereid jagasid prof Bulent Cavas Türgi kolledžite ühendusest BEKAS ja Mónika Reti Ungari Teadusõpetajate Assotsiatsioonist.


27. oktoober 2014 – Uuringulaeka projekti tutvustati algkooliõpetajatele ja õpetajakoolitajatele korraldatud töötubades Hollandis

full_color_small.jpg

Uuringulaeka projekti tutvustati Hollandis HAN Rakendusteaduste Ülikooli õppekvaliteedi kompetentsikeskuses toimunud töötoas, mis oli suunatud teadusharidusele ja uurimuslikule õppele spetsialiseerunud algkooliõpetajatele ja õpetajakoolitajatele. Osalenud õpetajad ja õpetajakoolitajad kuulusid Hollandi riiklikku teadus- ja tehnoloogiahariduse võrgustikku. Kahetunnise töötoa käigus tutvusid osalejad Uuringulaeka pedagoogilise raamistikuga ning projekti ideedega selle kohta, kuidas õpilaste edusamme seesuguses raamistikus hinnatakse. Järgneva diskussiooni käigus arutlesid osalejad omaenda koolipraktikate üle ning võrdlesid neid Uuringulaeka raamistikuga.

Bregje de Vries HAN-ist esitles Uuringulaeka põhimõtteid ning otsis koos osalejatega vastuseid järgmistele küsimustele: „Mida teevad õpetajad oma tundides juba praegu selleks, et arendada õpilaste uurimuslikke oskusi?“ „Kuidas saaksid õpetajad õpilaste oskusi hinnata?“ „Kuidas saaksid õpetajad esitleda uusimaid uurimistegevusi erinevatele opilastele?“


20. oktoober 2014 – Uuringulaeka projekti tutvustati iga-aastasel GDCP konverentsil

GDCP

Prof Rüdiger Tiemann Berliini Humboldti Ülikoolist tutvustas Uuringulaeka projekti iga-aastasel GDCP konverentsil (http://www.idn.uni-bremen.de/gdcp2014/), mis toimus Bremenis 15.–18. septembril 2014.

GDCP (Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik) on Saksamaa suurim keemia- ja füüsikahariduse alase uurimistööga tegelev organisatsioon. Igal aastal võtab organisatsiooni konverentsist osa 400–500 inimest. Järgmine konverents toimub Berliini Humboldti Ülikoolis 14.–17. septembril 2015.


27. september 2014 – Uuringulaeka projekti tutvustati XVI IOSTE sümpoosiumil Kuchingis, Malaisias

Prof Bulent Cavas Türgi kõrgkoolide ühendusest BEKAS tutvustas Uuringulaeka projekti XVI IOSTE sümpoosiumil Kuchingis, Malaisias (21.–27. september 2014).

IOSTE (International Organization for Science and Technology Education) on rahvusvaheline organisatsioon, mille eesmärk on edendada informeeritud diskussiooni, refleksiooni ja uurimistööd teadus- ja tehnoloogiahariduse vallas.


26. august 2014 – Uuringulaeka projekti tutvustati Berliinis toimuval PROFILES-i konverentsil

Prof Margus Pedaste Tartu Ülikoolist tutvustas Uuringulaeka projekti 2. rahvusvahelise teadusliku kirjaoskuse tõstmise teemalise konverentsi PROFILES raames korraldatud teadusmessil. Konverents toimus Berliinis 25.–27. augustil 2014.


12. august, 2014 – Ilmus esimene Uuringulaeka teaduspublikatsioon

PROFILES

Esimene Uuringulaeka projektiga seotud teaduspublikatsioon avaldati 2. rahvusvahelise loodusteadusliku kirjaoskuse arendamise konverentsi PROFILES (2nd International PROFILES Conference on Enhancing Scientific Literacy) kogumikus. Professor Margus Pedaste ja kaasautorid toovad kirjutises välja Uuringulaeka projekti põhieesmärgi: tõsta uurimuspõhise loodusteaduste õppe abil noorte teadlikkust vastutustundlikust teadusest ja innovatsioonist. Publikatsioonis esitletakse esialgset tööd Uuringulaeka projekti juhtimiseks vajaliku pedagoogilise raamistiku vallas. Põhjalikumalt saate lugeda [siin], lk 291-296


7. märts, 2014 – Tartus peeti Uuringulaeka projekti avakohtumine

3.–6. märtsil 2014 peeti Tartus Uuringulaeka projekti esimene kohtumine. Kohal viibis 31 osalejat 12 riigist. Kohtumise esimest päeva alustati projekti üldise sissejuhatusega, tutvustati prognoositavaid tulemusi, demonstreeriti esialgset prototüüpi ning viidi läbi osalejaid üksteisega tutvustav tegevus. Teisel ja kolmandal päeval planeeriti ning arutati partnerite vastutusalasid ja eesmärke projekti erinevates tööpakettides. Organiseeriti kaks paralleelset nõupidamist, katmaks kõik esimese aasta olulised tööpakettide vastutusalad.

Ühisnõupidamisel võeti eraldi gruppides tehtud töö kokku ja esitleti diskuteerimiseks ja kommenteerimiseks kõigile osalejatele. Kohtumise viimasel päeval vaadati üle Uuringulaeka esimese aasta projektiplaanid ning arutati projekti juhtimise ja kommunikatsiooniga seotud küsimusi.

Accept Cookies