Silma õpikoda 21.-23. september 2012

pildid >>

Kui olime ennast majutushoones sisse seadnud, vaatasime Arne Aderi multimeediaprogrammi „Tiivad vete kohal“. Peamiseks juhendajaks ja saatjaks nendel päevadel oli Marko Valker. Pärast lõunat uurisime vees elavaid selgrootuid loom. Veeloomade uurimise lõpetas täringumäng ja Urmas Tartese programm „Mutukaelu vees“.

Vee-selgrootuid püüdmas ja uurimas

Õhtune retk Saunja lahe ääres olevasse vaatetorni oli tõeline katsumus, mis kohati meenutas ekstreemmatka.
Sügisesed vihmad olid rannaäärsed karjamaad kohati mülkaks muutnud ja liikumisel ei aidanud kummisaapad, vaid targalt valitud liikumisviis. Linnutornist jälgisime Saunja lahel peatuvaid veelinde ja sookurgede ööbimislendu. Õhtul vaatasime Matsalu loodusfilmifestivali filmi „Kõrrepõllu saladus“.

Teise päeva hommikul uurisime pilliroogu ja roostikku. Edasi sõitsime pikemale bussiekskursioonile Loode-Eestisse. Külastasime Noarootsi poolsaart (Saare matkarada, Tahu linnutorn), vaatlesime arktilisi veelinde Põõsaspea neemel.

Põõsaspea neemel linde vaatlemas

Õhtul pidi iga rühm koostama ja esitlema ühe toitumisahela siinsest loodusest. Lõpuks jäi mõni tund ka mängimiseks.

Viimasel (kolmandal) päeval panime peale hommikusööki asjad kokku ja lahkusime õpikojast. Sõitsime Matsalu lahe põhjakaldale.