15. - 16. sajand

Kogu keskaja jooksul toimus pidev areng laevaehituses ja laevade konstruktsioonide täiustamine. Laevad muutusid suuremaks ja ühemastiliste aluste kõrval tulid kasutusele kahe- ja kolmemastilised purjekad. Hansakaubanduse kõrval muutus üha tähtsamaks riikide sõjalaevastik ja maadeavastused, mis said määravaks laevaehituse arengus. Kui varasematel sajanditel oli kauba- ja sõjalaevade piir sageli ähmane, siis nüüd hakkavad kauba- ja sõjalaevade tüübid selgelt eristuma.

Hiljemalt 15. sajandi keskpaigaks oli hulk koge hansakaubanduses välja vahetanud. Hulkid olid nii kahe- kui ka kolmemastilised ja nende kandevõime oli keskmiselt 100-150 lasti. Hulkide kõrval olid kasutusel veel mitmed teised suuremad laevatüübid nagu karakk, galeass, galeoon ja väiksemate rannasõidulaevade kohalikud laevatüübid nagu bojer, buss jne.

 

back forward