1. peatüki enesetest
Valikvastustega test
David A. Kolbi käsitluses on õppimine:
- protsess, mitte lõpptulemus
- õppeprotsessi tulemus
- miski, mille eest igaüks vastutab ise
Mida tähendab väide, et õppimine toimub ootuste ja kogemuste vahel?
- Seda, et me peame õppima asudes sageli oma arusaamu muutma. Me peame n-ö ümber õppima.
- Seda, et meie ootused peaksid olema tuutori kaalutluste aluseks.
- Seda, et ootused, kogemused ja õppimine peaksid olema sarnased.
Mida tähendab assimilatiivne õpe?
- Õppija on õppeprotsessi jooksul töökas ja energiline
- Uut materjali täiendatakse ja see lõimitakse struktuuridesse, mis on õppija peas juba olemas.
- Uus materjal asetatakse nn sisemisse keskusse, kust õppija saab seda vajadusel hankida.
Teoreetik eelistab õppimisviisi, mida iseloomustab:
- kaootiline, süstematiseerimata ja aktiivne töö probleemidega.
- mõtisklemine ja mõtlemine, mis on suunatud terminoloogiasüsteemi loomisele.
- varasemate kogemuste aktiivne, kaalutletud muutmine.
Mõtiskleja peab oluliseks esitada küsimusi, mis algavad sõna(de)ga:
- miks ...?
- kes ...?
- mis saab siis, kui ...?
Uue kursuse puhul huvitavad pragmaatikut kõige rohkem järgmised küsimused:
- Kas see toimib ja kas seda saab praktikas rakendada?
- Kas tehnoloogia on põnev?
- Kas sisu ja teooriad on kooskõlas?
Õppijate õpioskusi tehakse kindlaks:
- üksnes testide abil.
- küsides igalt õppijalt, kuidas ta õpib.
- testide, intervjuude, tähelepanekute, hindamise jpm abil.
Individuaalne juhendamine:
- peaks toetama õppijate potentsiaali rakendamist ja nõudma õppijailt oma potentsiaali ärakasutamist.
- peaks tagama selle, et õppijad suudavad iseseisvalt toime tulla.
- peaks muutma õppijad juhendajast sõltuvaks.