Sisehindamine

Vahearuanne

Sisehindamise vahearuanne on iga-aastane õppe kvaliteeti iseloomustavate näitajate ülevaatamine statistika töölaua abiga. Sisaldab õppeaine ja õppekava tagasiside tulemuste ülevaatamist.

1. Lühitutvustus: varasemad eesmärgid, kordaminekud, parendusülesanded

2. Statistika töölaua näitajad kommentaaride ja järeldustega

  • sisseastujate arv, õppekohtade täitumine (SAIS);
  • õppijate rahulolu valitud õppekavaga ning valikuvõimalustega õppekaval (õppekava tagasiside küsimustik);
  • õppeainetele antud tagasiside arvestamine  (õppeaine tagasiside küsimustik);
  • õpingute lõpetamise edukus, katkestamise määr esimesel aastal ja õpingute lõpus (ÕIS);
  • õppijate rahulolu õppekeskkonna ja e-õppe toega (õppekava tagasiside küsimustik);
  • õppijate osalemine õpirändes, võimalus õppida rahvusvahelises õpikeskkonnas.

3. Kokkuvõtlik hinnang ja tegevuskava (muudatuste vajadus)

1.1. Olulisemad tehtud muudatused õppekavas, parendused õppekorralduses* (kuni 5000 tähemärki)  

Looge taust õppekava arenduse seisust aruande lugejale (järgmisel korral lähtudes sellel hindamisel sõnastatud tegevuskavast). Tooge välja kuni kolm olulisemat eluviidud arendustegevust ja hinnake nende edukust.


* Kohustuslikud väljad täitmiseks

Palun analüüsige eri näitajate seisu, võrrelge seda oma õppekavaga eri aastatel ja teiste sarnaste õppekavadega. Tooge välja tegevused ja võimalikud selgitused tänasele olukorrale.

2.1. Õppekava turundus ja vastuvõtt on toonud õppekavale õppima soovitud sihtrühma (kuni 1500 tähemärki)  

Joonisel on andmed õppekohtade täitumise kohta: võrdluses kandidaadid, vastuvõtuotsuse saanud, immatrikuleeritud ning õppekohtade arv

Andmeid saab lisaks vaadata statistika töölaualt statistika.ut.ee/oppekavad, ligipääs ülikooli võrgust või VPN ühendusega, ÕIS 2-s leitav statistika lingi alt.

2.2. Õppekava on läbimõeldult üles ehitatud (kuni 1500 tähemärki)        

Joonisel on õppekava tagasiside küsitluse andmed ­– üliõpilaste hinnangud kahele väitele: 1. Tunnen, et olen valinud endale sobiva õppekava. 2. Olen rahul oma õppekava valikuvõimalustega (moodulid, valik- ja vabaained). Andmeid on võimalik võrrelda kas õpitud aja järgi või valdkonna ja TÜ keskmisega. Rohkem infot õppekava tagasiside küsitluse tulemuste kohta on võimalik leida õppekava statistika töölaualt statistika.ut.ee/oppekavad.

2.3. Õpetamine ja hindamine on õppimist toetav* (kuni 10 000 tähemärki)        

Joonistel on õppekava tagasiside küsitluse andmed, mis näitavad rahulolu ainetega ­– üliõpilaste hinnangud väidetele: 1. Mõistan, kuidas õpitavad ained aitavad mul tulevikus paremini hakkama saada. 2. Saan aru, miks on minu õppekavas on just need õppeained. Andmeid on võimalik võrrelda kas õpitud aja järgi (esimese või viimase aasta üliõpilaste hinnagud) või valdkonna ja TÜ keskmisega.

Rohkem infot ja selgitusi ainete tagasiside kohta võrdluses varasemate aastate ja teiste ainetega ning õpetamist iseloomustavate väidete kaupa leiab statistika töölaualt statistika.ut.ee/tagasiside2, ligipääs ülikooli võrgust või VPN ühendusega, ÕIS 2-s leitav statistika lingi alt.

Rohkem tähelepanu tasuks pöörata üliõpilaste hinnangutele õpetamise faktori väidetele:

  • Õppeaines arutlesime õpitava üle.
  • Õppeaines hinnati seda, mida õpetati.
  • Õpetamine oli selles õppeaines mitmekesine (kasutati erisuguseid meetodeid ja ülesandeid).
  • Tagasiside aitas mul mõista, milles pean oma teadmisi ja/või oskusi edasi arendama.
  • Õppeaine ülesehitus toetas minu õppimist.

Analüüsis tuleks välja tuua kõige olulisem probleem õppekava ainete jaoks (nt kõige probleemsem väide) ning nimetada ained (või teemad), millega on vaja aasta jooksul tegeleda ja mida tuua eeskujuks.

2.4. Õppeainetel on kvaliteetne e-tugi (kuni 1500 tähemärki)       

Joonisel on õppekava tagasiside küsitluse andmed ­– üliõpilaste hinnangud väitele „Infosüsteemid ja digitaalsed keskkonnad toetavad minu õppimist“. Võrdlus õppeastme keskmisega valdkonnas ja ülikoolis.

2.5. Õppekava ja õppekorraldus toetavad õpirännet (kuni 1500 tähemärki)  

Joonisel on andmed välismaal õppinud üliõpilaste osakaalu kohta (õppekava lõpetanutest). Võrdlus õppeastme keskmisega valdkonnas ja ülikoolis.

2.6. Üliõpilased jõuavad edukalt lõpetamiseni (kuni 2500 tähemärki)  

Joonistel on andmed õpingute lõpetamise kohta nominaalajaga või n+ ühe aastaga ning õpingute katkestamise osakaal 1. aastal ja lõpetajate osakaal n+1 aastat tagasi vastuvõetute hulgas. Analüüsis tasub välja tuua, millised tegevused või õppeained/keskkonnad/meetodid on aidanud õppimist toetada ja väljalangevust vähendada.


* Kohustuslikud väljad täitmiseks

3.1. Kokkuvõtlik hinnang õppekava toimimisele, ettepanekud parendustegevusteks (kuni 5000 tähemärki) 

Võtke kokku, mis on õppekaval hästi ja mis vajab parendamist. Andke tagasisidet tegevustele, mis on aidanud (samuti inimestele, kes on aidanud) õppekava ja -korralduse arendamisele kaasa. Tooge välja murekohad, mis vajavad arutelu ja lahendamist (kelle tegevust või otsuseid selles osas ootate).

3.2. Tegevuskava* (kuni 4500 tähemärki)   

Seadke uue aasta sihid ja kavandage nende elluviimiseks vähemalt 2-3 tegevust, millega programmijuht tegeleb, ettepanekud juhile laiemate probleemide lahendamiseks.

Eesmärk

Tegevus (kellega koostöös)

Täitmise aeg

NÄIDE: Hindamine mõõdab ka ülekantavate oskuste arengut.

Õppejõudude töötoad, kus koostöös tegeldakse viie (1. aastal õpetatava) õppeaine õpiväljundite täpsustamise ning hindamismeetodite ja -ülesannete valimisega. Osalevad 5 aine õppejõud, õppekonsultant, kaks teise aasta üliõpilast, vajadusel kaasatakse õppedisainer. Uuendatud hindamist katsetakse sel õppeaastal, tehakse kokkuvõtted ja sõnastatakse hindamissoovitused teiste selle õppekava õppejõudude jaoks.

Esimene töötuba augustis, teised lepitakse kokku vastavalt vajadusele, kokkuvõtted jaanuaris ja juunis.


* Kohustuslikud väljad täitmiseks

Accept Cookies