Maarika juhtum
Konsuli päeviku sissekanne 25. juunist 2017: Saatkonda helistas abipalvega Eesti kodanik Maarika R., kes teavitas, et temalt olevat Oslos ära varastatud rahakott ja mobiiltelefon ning palus nõu Eestisse tagasipöördumiseks. Konsul selgitas talle, kuidas on võimalik saatkonna vahendusel raha saada. Saatkonnast helistati üheskoos Maarika R-i lähedastele, kes broneerisid talle lennupileti ning kandsid välisministeeriumi hädaabi arvelduskontole veidi lisaraha ka söögiks ja lennujaama sõiduks. Peale kokkulepitud summa laekumist sai Maarika saatkonnast raha kätte ning pääses koduteele.
Kommentaar
Rahalise abi andmisel kehtib hädasolija suhtes eelkõige põhimõte “oska ennast ise aidata”. Konsul saab hädasolijat abistada eelkõige ühenduse võtmisel pereliikmete või tuttavatega. Kiireim viis rahalise abi saamiseks on rahvusvaheliste rahakaartide Western Union või MoneyGram kasutamine. Samuti on võimalik korraldada rahalise abi andmist selliselt, et lähedased kannavad välisministeeriumi arvelduskontole vajaliku summa, mis makstakse hädasolijale saatkonnas välja asukohariigi valuutas.
Meelespea
![]() |
|
Mida välisministeerium/konsul teeb?
|
Mida välisministeerium/konsul ei saa võimaldada?
|
Kokkuvõtteks
Varu reisidokumentide ja raha kaotamisel kannatust ja külma närvi. Hoia kättesaadavas kohas kriitilise tähtsusega kontakte. Kui sa ei tea, mida ette võtta, konsulteeri välisministeeriumi valveametnikuga +372 53019999.