Õppejõu portfoolio
Näited
Ettevõtlusõppejõu portfoolio
1. Õppejõu õpetamisarusaamad
Õpetamisel ja õppekavade arendamisel on minu juhtväärtusteks uuenduslikkus. Olen veendunud, et pidevalt muutuvas ning uusi väljakutseid esitavas maailmas jõuavad läbimurdeliste lahendusteni inimesed, kes mitte ei korda juba teadaolevat, vaid leiavad erinevaid teadmisi kombineerides täiesti uue vaatnurga ning võimalused selle rakendamiseks. Koostan ja esitan oma kursused nii, et üliõpilased saaksid võimalikult palju loovust ja ettevõtlikkust näidata ning arendada. Üliõpilase töö originaalsus on hindamiskriteeriumina minu ainetes lõpphinde kujunemisel ka suhteliselt suurema osakaaluga. … jne
2. Eneseareng
Minu arengus õppejõuna on olulisel kohal hea koostöö ja partnerlus ülikooli ettevõtlus- ja innovatsioonikeskusega. Olen viimase aasta jooksul osalenud kahel nende poolt korraldatud koolitusel („Üliõpilasest ettevõtjaks? Õppejõu panus“, 12 h, 23.-24.01.17 ja „Loovad meetodid õppetöös“ 2.04.17, 8 t. Viimatinimetatud kursuse korraldamisel oli mul ka aktiivne roll, aitasin seda kavandada ning osalesin päeva lõpus toimunud paneeldiskussioonis. Kavandame 2018. a kevadel koostöös keskusega HV üliõpilastele suunatud ettevõtluspäeva, ettekannetega esinevad kolm üliõpilast, kes on minu õpetatava aine „Disainmõtlemine“ projektitöövoorus arendatud ideedega jõudnud oma ettevõtte loomise etappi. … jne
3. Tegevused ja refleksioon (analüüs)
Olen viimse kahe aasta jookusul läbi vaadanud ning uuendanud kõigi oma õppeainete sisu ja õpetamismeetodid, täiendades neid ettevõtlikkust ja loovust toetavate individuaal- ja meeskonnatöö ülesannetega. Näiteks peavad õppeaineaine „Mõttesuunadünaamika“ osalejad looma tegevuskava ning reaalselt käivitama uudse tegevuse, mis aitab valitud sihtrühmal hoiakumuutust esile kutsuda. Projekt peab olema originaalne ning seda tuleb kaitsta ettevõtjatest ja loomeinimestest koosneva ekspertrühma ees, kes tulemusi hindab ja tagasisidet annab. See uuendus on toonud tudengitelt palju positiivset tagasisidet (vt lisa 1) ning möödunud aastal pälvisin Eesti humanitaartudengite liidu „Kuldaväärt õppejõu“ auhinna. Olen oma õpetamismeetodeid kahel korral tutvustanud ka head õpetamist populariseerivas telesaates „Kes ei mõista lugeda, …“ … jne
4. Uued arenguülesanded
Järgmise aasta arengueesmärgiks on liituda põhjamaade ettevõtlike õppejõudude kontaktvõrgustikuga NOSTAND ning käivitada vähemalt üks rahvusvaheline koostööprojekt, mis edendab originaalsete aktiivõppemeetodite kasutamist TÜ-s. Taotlen Erasmus+ õppejõukoolituse mobiilsustoetust, et Aarhus ülikoolis külalisloenguid pidada ning võrgustiku kohtumisel osaleda.
Minu õpetamise tugevateks külgedeks peetakse värsket ja uudset lähenemist, ettevõtjate kaasamist ning haaravat esituslaadi. Muude tegemiste kõrval on jäänud lõpule viimata ülevaatliku loovmeetodite veebikursuse loomine. Kavatsen selle lõpule viia järgmisesse kevadesse kavandatud vaba semestri jooksul. … jne