Humanitaar-ja sotsiaalainete didaktika

Vastutus

Selle õpistsenaariumi autor on Mari-Liis Nummert.

Antud õpistsenaarium on mõeldud kasutamiseks II ja III kooliastme õpilastega. Õppetöö käigus mõtiskleb õpilane, mille eest tema õpilasena vastutab ning võrdleb neid õpetaja ootuste ja lapse õiguste konventsiooniga.

Õppetegevused:

Vabakirjutamine

  • Iga õpilane saab tabeli (vt lisa 1)
  • Iseseisvalt täidetakse tabeli esimene veerg (asjad, mille eest mina vastutan)
  • Iga õpilane jagab ja põhjendab üle klassi vähemalt 1 asja, mille ta kirja pani

Õpetaja perspektiiv

  • Õpetaja paneb tahvlile või Powerpointi kirja asjad, mille eest tema arvab, et õpilane vastutab
  • Õpetaja põhjendab ja selgitab oma arvamust
  • Täidetakse tabeli teine veerg, vajadusel esitatakse õpetajale täiendavaid küsimusi

Lapse õigused ja kohustused

Klassiarutelu

  • Mis on ühist või erinevat neis kolmes tabelis?
  • Miks need välja toodud vastutusvaldkonnad on õpilase jaoks kõige olulisemad?
  • Kas ja kuidas muutub see, mille eest me vastutame elukaare jooksul?

Minu vastutus

Õpilane valib tabelist 1 olulise kohustuse ning kirjeldab, kuidas ta selle eest paremini vastutada saab. (vt näiteid)

 

Antud õpistsenaarium ja selle juurde kuuluvad lisad on leitavad Google Docs dokumendina siit.

Accept Cookies