Humanitaar-ja sotsiaalainete didaktika

Turvalisus

Selle õpistsenaariumi autorid on Lemme Randmaa ja Mari-Liis Nummert.

Antud õpistsenaarium on mõeldud kasutamiseks II ja III kooliastme õpilastega. Õppetöö lõpuks oskab õpilane selgitada oma sõnadega, milliseid kokkuleppeid vajame, et end turvaliselt tunda. Stsenaariumi läbimise käigus leitakse ettepanekuid koolikeskkonna turvalisemaks muutmiseks. 

Õppetegevused: 

Rada

  • Õpilased jagunevad paarikaupa: ühel õpilasel seotakse silmad kinni ja teisel on silmad lahti
  • Paari eesmärgiks on liikuda väikesel trajektooril mööda koolikoridori nii, et üks partneritest juhib teist

Arutelu klassis

  • Kas on kerge kedagi usaldada?
  • Mida on vaja selleks, et seda harjutust turvaliselt sooritada?
  • Mis tundus ebaturvaline?
  • Millised kokkulepped peavad olema kahe paarilise vahel, et harjutus oleks mõlema jaoks turvaline?

Grupitöö “Mina turvalise koolikeskkonna loojana”

  • Õpilased jagunevad kolme rühma: turvaline tund, turvaline vahetund, turvaline koolipäev (vt lisa 1)
  • Õpilased sõnastavad turvalise koolikeskkonna tunnused
  • Kõik grupid esitlevad oma töö tulemusi ja toovad klassis välja 3 ettepanekut, kuidas muuta tund/vahetund/koolipäev kõigi jaoks turvalisemaks
  • Klassi ettepanekud edastatakse kooli õpilasomavalitsusele ja koolijuhile

Isiklik lubadus

Iga õpilane valib ühe esitletud ettepanekutest, millest lubab ise kinni pidada ja põhjendab klassikaaslastele, miks ta just seda ettepanekut oluliseks pidas.

 

Antud õpistsenaarium ja selle juurde kuuluvad lisad on leitavad Google Docs dokumendina siit.

Accept Cookies