Humanitaar-ja sotsiaalainete didaktika

Sõnastik

All | P R T V Õ
protsessdraama

draamapedagoogikas välja kujunenud avatud lõpuga töövorm, mida esitatakse sageli õpitegevuste kondikava ehk õpistsenaariumi kujul ja millest kasvab õppetsükli jooksul vastavalt osalejate soovile välja omaette draamalugu.

raamstsenaarium

Raamstsenaarium kirjeldab terviklikult toimivat õppemeetodite kogumit, mida saab õpetaja loovalt kohandada erinevate teemade ja õpilasgruppide eesmärgistatud õppetöö planeerimisel. (vt ka õpistsenaarium). Raamstsenaarium kirjeldab, milliseid eesmärke see täidab, mida on vaja silmas pidada õppetöö ettevalmistamisel, läbiviimisel, millised põhimõtteliselt erinevad võimalused selle teostamiseks on jne. Näiteks reisiõpe, filmiõpe, väärtusarutelu, teemapäev, protsessdraama.

framework: an underlying structure that connects components to create organization. - http://www.learningfocused.com/9857-2/

reisiõpe

tegevuspõhine ja kogemuskeskne õppevorm, mis keskendub peamiselt õppija sotsiaalsete oskuste ja õppekava läbivate üldpädevuste arendamisele ning pakub temaatiliselt lõimitud terviku kogemust vahetust kokkupuutest õpitava objektiga selle loomulikus loodus- või kultuurikeskkonnas.

teemapõhine õpe

teatud teemaringiga seotud aineülene õpe (Haridussõnastik)

väärtuskasvatus

Isiksuse arengu toetamine, mille kaudu aidatakse lastel/õpilastel saavutada emotsionaalne, sotsiaalne ja kõlbeline küpsus. Eesmärgiks on soodustada selliste väärtuste kujunemist, mis on isikliku õnneliku elu ja ühiskonna eduka koostoimimise aluseks. Kasutatakse mitmesuguseid väärtuskasvatuse meetodeid, mis aitavad inimestel väärtusi märgata, mõista, hinnata ja tagasisidestamise, eeskuju ning sanktsioonide kaudu teatud väärtushoiakuid omandada ja nende järgi elada.

väärtusselitus

Väärtuskasvatuse meetod, mille tuumaks on väärtuste üle reflekteerimine ja arutlemine ning selle tehnilised oskused – mõtlemine, tundmine, valimine, suhtlemine ja tegutsemine. Õpilastel lastakse teatud situatsiooni üle arutledes ise vabas õhkkonnas leida enda seest üles olemasolevad väärtused ja kujundada uusi. Väärtusselituse meetodit kasutades ei suru õpetaja oma isiklikke väärtusi peale, vaid suunab asjakohaste küsimustega õpilaste arutlust. Õpilaste poolt väljatoodud väärtustele ei anta hinnangut – eeldatakse, et ühise arutlusprotsessi käigus jõuab õpilane ise oma väärtuste sobivuses selgusele.

õpistsenaarium

õppeprotsessi kirjeldus, kuidas on raamstsenaariumi kasutatud ühe konkreetse teema käsitlemiseks.

Accept Cookies