Humanitaar-ja sotsiaalainete didaktika
Sallivus
Selle õpistsenaariumi autor on Tiina Teppo.
Antud õpistsenaarium on mõeldud kasutamiseks II ja III kooliastme õpilastega. Õppetöö käigus selgitab õpilane, mida tähendab sallivus, arutleb milliseid olukordi ta salliks ja miks ning teadvustab oma eelarvamusi- ja hoiakuid erinevate inimgruppide ja olukordade osas.
Õppetegevused:
Sõnaraamat
- Õpilased seletavad mõistet “Sallivus”
- Sõnaliiki muutes (sallima) leitakse vastandsõna ja tähenduselt vahepealne tegusõna
- Õpilaste seletusi võrreldakse sõnaraamatus tooduga (EKSS 5 2009: 57)
Sallivuse sall
- Õpilased jagunevad rühmadeks, iga rühm saab tööjuhendi ja sallimustri (vt lisa 1)
- Rühmatööna tuleb õpilastel “kududa sallivuse sall” olukordadest ja inimgruppide kirjeldustest, mida oleksite valmis sallima
- Arutelu klassis:
- Kui pikk on ühe või teise rühma sall?
- Milliste järeldusteni jõuti rühmaarutelus ja kuidas põhjendati ühe või teise mustri salli kudumist/sealt välja harutamist?
- Kuidas teadvustada eelarvamusi ja vältida sildistamist?
Juhtmõtte sõnastamine
Õpilased lõpetavad lause: “Tänase tunni juhtmõte on…”
Antud õpistsenaarium ja selle juurde kuuluvad lisad on leitavad Google Docs dokumendina siit.