Humanitaar-ja sotsiaalainete didaktika
Hoolivus
Selle õpistsenaariumi autor on Piret Siivelt.
Antud õpistsenaarium on mõeldud kasutamiseks II ja III kooliastmel õpilastega. Õppetöö lõpuks oskab õpilane selgitada oma sõnadega, mis on hoolivus ja milline on hooliv inimene ning on rühmatööna koostanud heategevusprojekti kavandi, mida on võimalik ka ellu viia.
Õppetegevused:
Ajurünnak:
- Mis on hoolivus?
- Miks on hoolivus oluline?
- Kes ja miks võivad vajada meie abi?
Õpilaste heategevusprojektid Eestis (vt infot)
- Õpilased jagunevad meeskondadesse ja tutvuvad õpetaja jagatud projekti põhjaga (vt lisa 1).
- Õpilased valivad välja koolisisese- või välise heategevuse valdkonna, millele projektis keskenduda soovivad.
- Õpilased loovad meeskonnas esialgse heategevusprojekti kava.
Õpetaja esitab üle klassi küsimused, millele iga meeskond peab oma projekti kavandit vaadeldes vastama. Järgneb kokkuvõttev arutelu klassis:
- Miks valisite just selle teema oma heategevusprojekti jaoks?
- Mis muutub paremaks pärast projekti elluviimist?
- Kuidas jagasite ülesandeid rühma sees? Kes vastutab mille eest?
- Millised ohud võivad projekti elluviimisel ette tulla ja kuidas neid vältida?
Pärast tagasisidestamist lepitakse kokku järgmised tunnid, mil meeskonnad teevad vahekokkuvõtteid heategevusprojekti ettevalmistamisest. Heategevusprojekti lõpetamisel võiks meeskond tutvustada oma projekti tulemusi ka klassis või koolis laiemalt.
Antud õpistsenaarium ja selle juurde kuuluvad lisad on leitavad Google Docs dokumendina siit.