Humanitaar-ja sotsiaalainete didaktika

Ausus

Selle õpistsenaariumi autor on Lemme Randma.

Antud õpistsenaarium on mõeldud kasutamiseks II ja III kooliastme õpilastega. Õppetöö käigus mõtiskleb õpilane, mis on ausus ja milline on aus inimene, lisaks arutleb, mis on tema jaoks ausa käitumise näitajad. 

Õppetegevused: 

Lugu “Kolm sõela” 

  • Õpetaja loeb õpilastele ette loo “Kolm sõela” (vt lisa 1)
  • Õpilane arutab pinginaabriga ja hiljem üle klassi, mida selle looga tahetakse öelda

Väärtuste joon 

  • Õpetaja loeb õpilastele ette väite “Ausus on usalduse alus. Usaldus on kõikide suhete aluseks.”
  • Õpilased otsustavad kui oluliseks nad seda väidet oma elus peavad ja paigutavad end klassis seistes väärtuste joonele (täiesti ebaoluline-väga oluline)

Mõistekaart “Ausus” 

  • Õpilased jagunevad rühmadesse (4-5 liiget)
  • Õpilased panevad kirja kõik aususega seotud märksõnad

Klassiarutelu 

  • Mis on ausus?
  • Mida tähendab mitteausus?
  • Kas ausus ja valetamine on vastandsõnad?
  • Mis vahet on tõel ja valel? Kuidas neid eristada?
  • Kuidas oled ennast tundnud, kui Sinuga ei ole aus oldud?
  • Kus kohast lõpeb ausus ja algab minu isiklik mõtteruum, mida ma ei pea jagama?

Vanasõna mõtestamine 

Õpilane paneb kirja ja jagab pinginaabriga, mida tähendab tema jaoks vanasõna „Meest sõnast, härga sarvest.“

 

Antud õpistsenaarium ja selle juurde kuuluvad lisad on leitavad Google Docs dokumendina siit.

Accept Cookies