TÜ meditsiiniteaduste valdkonna digipädevuse veebilehestik

Suhtlus digikanalites

Suhtlus ja koostöö digitaalsetes kanalites ning patsientide võimestamine tehnoloogia abil

Suhtlus on meditsiinivaldkonna töö üks alustaladest. Tervisesse puutuvad teemad on isiklikud ja on oluline, et digitaalsete kommunikatsiooni- ja koostöökanalite kasutamine ei muudaks seda kogemust vähem inimlikuks, vaid lisaks dimensioone, mis kõigi osapoolte kaasatust ja vastutustunnet võimendavad ning koostööd tugevdavad. Selleks on oluline, et meditsiinivaldkonna ülikoolilõpetaja:

  • evib hoiakut, et digikanalites suhtlus on vahetu suhtlusega võrdväärselt vastuvõetav;
  • oskab valida veebisuhtluseks viisi ja võimaluse, mis vastab kõige paremini soovitud eesmärgile, kohandada suhtlusformaati ja -viisi vastavalt auditooriumile;
  • kasutab mitmeid digitaalseid koostöövahendeid ressursside, teadmiste ja sisu loomisel ja jagamisel, oskab anda ja vastu võtta tagasisidet;
  • oskab digitaalsetes kanalites toiminguid vastavalt vajadusele dokumenteerida ning e-konsultatsiooni teel nõustada;
  • tunneb Eesti e-tervise keskkondasid ja nende võimalusi;
  • oskab rakendada netiketi aspekte, sh omab strateegiaid ebasobiva käitumise avastamiseks;
  • mõistab kultuurilisi erinevusi suhtlustavades ja e-keskkondade eetilisi küsimusi.

 

PÄDEVUSE KUJUNDAMINE TÜ MV ÕPPEKAVADES

Üldarsti tasemel digitaalsetes kanalites dokumenteerimine; nt. oskab dokumenteerida haigusjuhtu Kliinikumi EHL-i süsteemis. Oskab suhelda ja konsulteerida patsienti kasutades digitaalseid kanaleid; ühiste digitaalsete konspektide tegemine.

sisu


Oskab suhelda netiketi reeglite järgi (Professionaalne areng I)
Oskab dokumenteerida haigusjuhtu Kliinikumi ehl-i süsteemis (ARST.01.111 Suu- ja hambahaigused I)
2.1 Suhtlemine tehnoloogiliste vahendite abil
Õppetöösisene suhtlemine õppejõu ja üliõpilaste vahel läbi mitmesuguste vahendite (Moodle, Teams, Zoom, BBB, e-portfoolio).
2.2 Info ja sisu jagamine
Oskab jagada erialast teavet ja informatsiooni mitmel erineval moel.
2.3 Kodanikuaktiivsus veebis
Oskab kasutada erinevaid e-teenuseid ( päringu võimalused erinevates e-keskkondades, hääletamisest, toetamisest jne.)
2.4 Koostöö digitaalsete kanalite kaudu
Oskab kasutada erinevaid digikanaleid koostöö tõhustamise eesmärgil ( MS Office online, Google vahendid, Teams, Zoom, BBB).
2.5 Netikett
Oskab veebis viisakalt suhelda ja käituda.
2.6 Digitaalse identiteedi haldamine
Oskab käitud nii, et isikustatud andmed oleksid kaitstud.
Digitaalse identiteedi haldamine – üliõpilane kujundab ja haldab oma digitaalset identiteeti ning jälgib oma digitaalset jalajälge.


Klubitarkvara, millel ka suhtluskomponent (treeningute juhtimine distantsilt): Sportlyzer, Quanter
Treeningute juhtimine distantsilt
Online treeningpäevikud,
E-kool, Stuudium


Digikanalite kaudu edastatava ravimialase info edastamise põhialuste ja võimaluste tundmine.

sisu

  • Oskused leida ja kasutada sobivaid digikeskondi ning digitarkvara suhtlemiseks ning sõnumite edastamiseks (näiteks enese tuvustamiseks, potentsiaalsete uuritavate uurimistöösse kutsumiseks, patsientide teavitamiseks- juhendamiseks jne), et algatada koostööd ning kaugsuhtlust või osaleda selles.
  • Teadmised digitaalsete suhtluskeskkondade tugevustest ja nõrkustest ning ohtudest ning oskused tugevusi ära kasutada ning ohte minimaliseerida.
  • Oskused enda käitumist digikeskkondades jälgida, kriitiliselt hinnata ning reguleerida.