Maalimise õpetamine vasakukäelisele väikelapsele
Avaleht
Maalimise õpetamine vasakukäelisele väikelapsele
Maalimine on kahemõõtmelisele pinnale värvide abil millegi kujutamine. Koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava alusel on kunst vahendiks, mis aitab lapsel väljendada oma meeleolusid, õppida katsetama enda pakutud lahendusi, märkama ümbrust ning kirjeldama nähtut. Tekitamaks lapses soovi kunstiga tegeleda, peab õpetaja looma keskkonna, kus laps saaks positiivse emotsiooni osaliseks.
3-4aastane laps peaks eeldatavate oskuste kohaselt maalimist silmas pidades suutma õpetaja abistamisel pintsliga võtta värvi ning seda vees loputama. Juhendamisel oskab laps katta kogu etteantud pinna värviga, püsides alusmaterjali piirides. Laps suudab pintsli ja näpuvärvidega maalida triipe, täppe ja ümarvorme. Laps oskab juhendamisel vajutada templi või pintsliga jäljendeid etteantud alusmaterjalile.
Vasakukäeline on laps, kes kasutab rohkem osavust nõudvates ülesannetes vasakut kätt. Vasakukäelisel lapsel on üldjuhul domineerivam parem ajupoolkera, mille arendamist üldine õppetöö nii rikkalikult ei soosi, seega on oluline anda lapsele võimalus end õigete tehnikate abil väljendada temale sobivas vormis.
Käesolev õpiobjekt annab 3-4aastase vasakukäelise lapse õpetajale ülevaate sellest, millised on maalimiseks sobivad pintslihoiud, milliseid töövahendeid ning materjale tööks kasutada ning mida muud vasakukäelise väikelapsega maalides tuleb silmas pidada.

Helen Saviauk
Õpiobjekti “Maalimise õpetamine vasakukäelisele väikelapsele” autor
Tartu, 2018