Teretulemast!

Sõnavaratest on nüüd valmis kasutamiseks! Test on üles laetud meie GitHubi.

LexEst on kiire ja lühike sõnavaratest, mille abil on võimalik hinnata eesti keele õppijate üldist keeleoskust. Õppijate enda hinnangud keeleoskusele pole tihti täpsed, kuna enda oskusi kiputakse üle- või alahindama. Tasemetestid on väga mahukad, nende hindamine on keeruline ja võtab kaua aega. Varasemad uuringud (Milton, 2010; Laufer ja Ravenhorst-Kalovski, 2010) on aga näidanud, et õppijate sõnavara teadmised annavad üpris hea ülevaate nende üldisest keeleoskusest. Seega oleme LexTALE’i (Lemhöfer ja Broersma, 2012) eeskujul koostanud ka eesti keele jaoks sõnavara tundmisel põhineva keeleoskustesti.

LexEst seisneb eesti keeles olemas olevate sõnade eristamisest väljamõeldud sõnadest ehk pseudosõnadest. Pseudosõnad on sõnad, mis on oma struktuurilt sarnased eestikeelsetele sõnadele, kuid millele pole omistatud tähendust. Testi tegija näeb ekraanil sõna ja peab otsustama, kas see on tema arust päris eesti keele sõna või väljamõeldud sõna. Kokku esitatakse testi sooritajale 90 sõna, millest 60 on eesti keele sõnad ja 30 pseudosõnad. Testi tegemine võtab aega umbes 5 minutit. Tulemuste salvestamiseks järgi testis antavaid juhiseid, tulemusi ei salvestata automaatselt!

Pärast testi sooritamist kuvatakse õigete ja valede vastuste põhjal arvutatud punktisumma. Test on koostatud eelkõige tööriistaks uurijatele, et saada aimu uurimustes osalevate eesti keele õppijate üldisest sõnavara tundmisest. Soovitame lisaks LexEstile uurimuses kasutada ka teisi keeleoskuse mõõdikuid.

Projekti toetab Kadri, Nikolai ja Gerda Rõugu fond.

Kirjandus:

Laufer, B. & Ravenhorst-Kalovski, G. C. (2010). Lexical threshold revisited. Reading in a foreign language, 22, 15-30.

Lemhöfer, K., & Broersma, M. (2012). Introducing LexTALE: A quick and valid lexical test for
advanced learners of English. Behavior Research Methods, 44, 325-343.

Milton, J. (2010). Development of vocabulary breadth across CEFR levels. In Bartning et
al.(Eds). Eurosla monograph (pp. 211-232).